Istraživanje je također pokazalo da je u svih 20 županija i gradu Zagrebu lani zabilježen pozitivan trend odnosno rast prihoda u trgovini na malo mješovitom robom.
Konzum plus je i prošle godine bio najjači trgovac na malo mješovitom robom na hrvatskom tržištu, no njegov je udio blago pao zbog rasta glavnih konkurenata, dviju članica Schwarz grupe – Lidla i Kauflanda, pokazuju rezultati istraživanja tržišta distributivne trgovine na malo koje je u četvrtak objavio AZTN.
Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) je i u 2019. godini provela istraživanje tržišta distributivne trgovine na malo mješovitom robom, pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima za domaćinstvo, a u njega je bilo uključeno 50-ak trgovaca, među kojima i dva nova – Robin i Dergez – koji imaju prodajna mjesta na području Koprivničko-križevačke županije.
Rezultati istraživanja, koje je AZTN objavio na svojim internetskim stranicama, pokazuju da su prihodi svih trgovaca iz uzorka u prošloj godini bili veći za 2,25 milijardi kuna u odnosu na 2018. godinu odnosno nominalno porasli za 6 posto, što je nešto blaži trend rasta nego godinu ranije (2018. su u odnosu na 2017. rasli za 7 posto). Trgovci su lani povećali ukupan broj svih prodanijih mjesta za 84 mjesta (2 posto), a neto prodajnu površinu za 26 tisuća četvornih metara (3 posto).
“Kao najjači trgovac na malo mješovitom robom u 2019., Konzum plus bilježi jednoznamenkasti rast prihoda. Tržišni udio Konzuma plus u 2019. iznosio je 20 – 30 posto i ujedno se bilježi blagi pad tržišnog udjela zbog rasta glavnih konkurenata”, navode iz AZTN-a.
Pritom napominju da je Konzum plus lani imao ukupno 615 prodajnih mjesta, što je 8 manje nego 2018., kao i manju neto prodajnu površinu.
No, trend rasta nastavljaju članice Schwarz grupe – Lidl je lani “zabilježio najveći nomalani rast prihoda u trgovini na malo mješovitom robom u dvoznamenkastom iznosu”, a rast prihoda bilježi i Kaufland, iako blaži nego Lidl.
Lidl je lani bio na drugom mjestu top 10 najvećih trgovaca na malo mješovitom robom, dok je Kaufland prestigao Spar na četvrtom mjestu.
Između te dvije članice Shwarz grupe na trećem je mjestu riječki trgovački lanac Plodine, s udjelom od 5 -10 posto. Slijede Kaufland, Spar i Tommy, sva tri također s tržišnim udjelima 5 – 10 posto.
Listu top 10 najvećih trgovaca po ostvarenom prihodu u prošloj godini, zaključuju Studenac, K.T.C., NTL te Mlin i pekare, pri čemu je svaki od njih imao tržišne udjele manje od pet posto.
Iz AZTN-a navode i prvih deset trgovaca prema kriteriju nominalnog rasta prihoda u trgovini na malo mješovitom robom, gdje, već spomenuti Lidl, slijede – Konzum plus, Studenac, Kaufland, Tommy, Plodine, K.T.C., Spar, NTL i lokalni trgovac Decentia.
Članak je u skraćenom izdanju prenesen s portala poslovni.hr