Manje od trećine poduzetnika koristi alate za poslovanje putem interneta. CRM sustave rabi svega 23 posto poduzetnika. U petak, 21. travnja, u Zagrebu će se održati za poduzetnike besplatna konferencija posvećena profitabilnosti i poslovanju putem interneta.
Svega 23 posto poduzetnika koristi CRM sustave, tj. sustave za upravljanje odnosima s kupcima. Među njima većina je onih s pet ili više zaposlenih. Mikro poduzetnici pak uopće ne vode podatke o svojim kupcima ili eventualno osnovne podatke prikupljaju u proračunskoj tablici. Pokazalo je to istraživanje koje je na uzorku od 340 poduzetnika proveo Institut za razvoj ženskog poduzetništva i vodstva Adria. Nepoznavanje CRM-a znači da se aktualnim i potencijalnim kupcima ne upravlja na odgovarajući način. To, među ostalim, znači slabiju prodaju, manju produktivnost i neodgovarajući marketing.
„Cilj istraživanja bio je doznati koliko su hrvatski poduzetnici upoznati sa suvremenim internetskim alatima koji im ne samo da mogu olakšati, nego i unaprijediti poslovanje. I dok na zapadu i sjeveru Europe poduzetnici sve više posluju u oblaku, naši još ozbiljno nisu prigrlili ni mnoge jednostavne, a iznimno korisne internetske alate. Svega 32 posto poduzetnika koristi online poslovne alate“, ističe Sanela Kraljić, financijska stručnjakinja iz tvrtke Consulatio.
Istraživanje otkriva da se sve više koristi Microsoft Office 365 – rabi ga čak 20 posto poduzetnika. S druge pak strane vlastito računovodstvo nadohvat ruke ima svega 12 posto poduzetnika. To im omogućuje online računovodstvo, usluga zahvaljujući kojoj u svakom trenutku imaju potpun uvid u vlastite financije. Budući da su im papiri u knjigovodstvenom uredu, čak 50 posto hrvatskih poduzetnika vodi i vlastitu evidenciju svojih potraživanja i obveza.
„Kroz pitanja vezana uz računovodstvo dobili smo mnogo zanimljivih podataka o tome kako je potrebno poraditi na efiksanosti u poslovanju malih poduzetnika. Primjerice, čak polovina njih račune izdaje u Wordu ili Excelu što povećava vrijeme koje se bespotrebno troši na administravni dio posla, a može se smanjiti online alatima“, kazala je Sanela Kraljić.
Kako bi poslovanje mogli jednostavno podići na višu razinu, za poduzetnike se organizira konferencija „Kućni ured 2017: Od prvog kontakta s kupcem do novca na računu, uz minimum papira“. Besplatna će se konferencija za koju je potrebna prijava putem portala Women in Adria, održati u hotelu Westin u Zagrebu u petak, 21. travnja 2017., s početkom u 9 sati. Uz Sanelu Kraljić na konferenciji će govoriti Natalija Zastavnik Crnički iz tvrtke BNB Sklad. Na toj konferenciji o vođenju poslovanja od kuće koja je posvećena profitabilnosti i poslovanju putem interneta, sudionici će, među ostalim, moći naučiti kako izraditi model procjene prihoda, troškova te novčanih viškova i manjkova.