Mladi voditelj radi namještaj od paleta

Mladi voditelj radi namještaj od paleta

'Sutra bih potpisao da samo to radim’, kaže  Matija Kašner iz Kutine, koji radi namještaj od jednokratnih rabljenih paleta.

Ako malo bolje otvorimo oči, vidjet ćemo da su ideje za pokretanje vlastitog posla svuda oko nas. Na neke se sami spotaknemo, prepoznamo ih i okuražimo se krenuti dalje od same ideje, a neke doslovce pronađu nas i ne daju nam da ih zaobiđemo i ostanu samo na ideji. Pa posao praktički krene sam od sebe. Matija Kašner kaže da je u slučaju stvaranja njegova brenda Sklepaj.me “sve krenulo samo od sebe i brzo”. Mi bismo njegovu stvaralačkom procesu, koji smo imali priliku čuti povedeni znatiželjom u Kutinu, dodali i da je započeo gotovo slučajno.

- Kad smo se supruga i ja useljavali u kuću, ništa nam se od namještaja u trgovinama nije osobito svidjelo, a kako sam vidio na internetu inovativne stvari od paleta, odlučio sam nam napraviti krevet od paleta, a onda i terasu. Pa sam onda odlučio staviti na Njuškalo to što sam napravio i prodati. Nazvala je jedna žena koja je htjela opremiti svoju apartmansku kuću u Crikvenici stolovima i stolicama, i to je bio prvi veći posao s kojim je sve krenulo - kaže Kašner.

Sjeća se da je za taj mali projekt pomislio kako je velik i pitao se hoće li sve to moći napraviti na vrijeme. No uz pomoć prijatelja i bez pravih alata - uspio je. Kako je prvoj klijentici trebao račun, otvorio je obrt i službeno je posao pokrenut potkraj 2013. Onda je stigao i drugi projekt za jednu informatičku tvrtku i taj je bio velik u punom smislu te riječi - opremala se cijela kuća.

Mlada ekipa informatičara htjela je nešto drugačije, naručili su fotelje, krevete jer su imali “chill out” sobu i slično. Sklepaj.me brzo se počeo razvijati i rasti, a njegov inicijator, inače ekonomist po struci, kaže da bi posao rastao još brže da se samo njime bavi.

Naime, Kašner dolazi iz poduzetničke obitelji, a s obzirom na njegovu svestranost očito su poduzetnički geni prešli i na njega pa, osim što izrađuje namještaj, ima i nasad malina, iznajmljuje električne bicikle i radi turističke ture, angažiran je u obiteljskoj firmi, uz to i zaposlen u jednoj tvrtki gdje je voditelj poslovnice.

Nema tu pravila

- Sklepaj.me samo je hobi koji po nekoj inerciji ide sam od sebe i njega radim nakon posla. Ne živimo od njega. Živimo od plaće - napominje Kašner.

No, da se bavi samo tim hobijem, bi li mogao od njega živjeti, pitamo ga. Ideja s paletama čini se odličnom. Kakav je potencijal tržišta, gdje nabaviti palete, je li to skup hobi, koliko je unosan...?

- Proširio bih asortiman i mogao bih živjeti od toga, ali bih morao izlagati na sajmovima, morao bih biti prisutan u dizajnerskim sferama itd. O narudžbi, odnosno njezinoj količini, ovise i prihodi pa nekad oni mogu biti i visoki samo s jednom ili dvije narudžbe godišnje. Prosjek je teško izvući. Nema tu pravila. Da mi je godišnje odraditi tri veće narudžbe po 30-ak tisuća kuna, što je jedan lijepi kafić ili hostel, sutra bih potpisao da samo to radim. Od toga bi se moglo imati za pristojan život – odgovara nam na jedno od brojnih pitanja vezanih za svoj inovativni posao koji mu je prošle godine donio najjači prihod u šest godina postojanja samo jednim projektom, dosad najvećim, koji je odradio za Zrće.

Treba krenuti i “fejlati”

A za one koji ozbiljnije razmišljaju o planovima za pokretanje vlastitog posla i kako realizirati neku ideju ima vrlo jasan savjet:

- Krenite. Ako se netko želi baviti poduzetništvom, treba krenuti i onda ‘fejlati’. Ja sam pogriješio hrpu puta. Htio sam od paleta napraviti kućište za tablete, surađivao sam s dizajnerima, pratio video profesionalca i još svašta. Napravio sam crowdfunding kampanju u kojoj sam ciljao cijeli svijet, no nije uspjela. Da je uspjela, kupio bih CNC stroj koji košta par tisuća eura i služi za oblikovanje drva, metala i slično, zaposlio bih čovjeka i onda pokušao raditi za globalno tržište po narudžbi i personalizirano. To bi bio lijep poslić. Sada mi je to kućište samo podsjetnik da sam probao, nisam uspio, ali sam puno toga naučio. Naučio sam pozicioniranje na globalnom tržištu, komuniciranje s PR-om, agencijama. Naučio sam ono što te ni jedan fakultet ne može naučiti - njegova je poruka svima koji su već shvatili ili tek shvaćaju da u njima čuči mali poduzetnik.


Ostatak članka pročitajte na: novac.jutarnji.hr

 

Ponedjeljak, 29.04.2019.