Primanje plaće na račun otvoren u Revolutu trebalo bi biti dopušteno građanima u Hrvatskoj. Tako glasi odgovor na upit Jutarnjeg lista - postavljen najbrže rastućem europskom financijskom startupu, Revolutu, koji je ponudio novu uslugu nazvanu Revolut Bank. U javnosti je, naime, posljednjih tjedan dana, otkako joj se to nudi, prisutna dvojba je li takvo što kod nas legalno, a nedoumicu izaziva nejasan stav Porezne uprave.
U Revolutu nedoumica nemaju. Kad ne bi bilo tako, moglo bi se, smatraju, govoriti o diskriminaciji po IBAN-u, a to bi značilo da se u Hrvatskoj krše neki od temeljnih zakona koji reguliraju jedinstveno digitalno tržište Europske unije.
'Primanje plaće na račun otvoren u Revolutu trebalo bi biti dopušteno u Hrvatskoj osim ako postoje lokalni zakoni koji to ne dopuštaju. Našim kupcima preporučujemo da provjere može li njihov poslodavac prebaciti plaću na IBAN koji počinje oznakom LT. To bi trebalo biti moguće, jer diskriminacija po IBAN-u nije legalna u Europskoj uniji iako znamo da je to, nažalost, u nekim slučajevima još stvarnost' - poručuje Ingrida Daunaraviciene, voditeljica komunikacija Revoluta za Baltik.
Karlo Muratagić, mlađi specijalist za korporativne poreze u Atlantic Grupi i kolumnist Jutarnjeg lista, kaže da je stav Porezne uprave dosad bio da građani ne mogu primati plaću na Revolut.
'Hoće li se to sad promijeniti, bilo bi nezahvalno prognozirati. No činjenica je da je Revolut prije bio drugačije registriran. Nije imao bankarsku licenciju, koju sad ima, nego licenciju za elektronički novac, što je bila glavna prepreka za takvu isplatu plaće' - kaže Muratagić.
S novom uslugom Revolut Bank promijenio se upravo status korisničkog računa. Korisnici Revoluta više nemaju račun za elektronički novac, nego bankovni račun.
Izvor: Jutarnji list