Potencijalni kupci do sredine siječnja na stol će s obvezujućim ponudama
Postupak prodaje Leda i ostatka divizije Smrznute hrane Fortenova grupe ušao je nedavno u drugu fazu. Proces dubinskog snimanja se uvelike zahuktao, a prema saznanjima Poslovnog dnevnika, ta bi se faza trebala zaključiti za nešto više od mjesec dana (18. prosinca). Nakon toga bi potencijalni kupci do sredine siječnja trebali izaći s obvezujućim ponudama.
Iako u Upravi Fortenove na čelu s Fabrisom Peruškom početkom mjeseca nisu otkrili s kojim se imenima ide u nastavak operacije, kao sigurni finalisti neslužbeno su detektirana tri ponuđača od njih desetak koji su iskazali inicijalni interes. Uz norvešku Orklu i američko-britanski Nomad Foods kao ozbiljne međunarodne igrače u prehrambenoj branši, tu je i češki investicijski holding Emma Capital u tandemu s grupacijom J&T.
U vodstvu Fortenove, čini se, s razlogom nisu govorili o trojci u užem izboru već o “određenom broju odabranih ponuđača” koji će dobiti priliku za detaljno seciranje poslovanja mete. Naime, Poslovni dnevnik neslužbeno doznaje da se u igru vraća i Podravka.
Takav signal odaslan je, tvrdi se, sa sjednice njezina Nadzornog odbora prošlog ponedjeljka. Na upit Poslovnog dnevnika o tome iz koprivničke kompanije nisu dobili odgovor do zaključenja članka. Zato se trenutno o razlozima mogućeg povratka u utrku, njezinoj ulozi i izgledima u srazu s preostalim kandidatima, može tek spekulirati. Za početak, povratak bi podrazumijevao poboljšanu (neobvezujuću) ponudu. Generalno gledajući, njezin je interes za Ledo (plus Frikom i Ledo Čitluk te još neke manja povezana društva koja čine poslovno područje zamrznute hrane) logičan i razumljiv.
U tom pogledu najčešće su se isticali razni sinergijski učinci. S druge strane, najčešće se postavljalo pitanje može li Podravka “probaviti” toliki zalogaj, imajući u vidu valuacije s kojima računaju u Fortenova grupi. Kao svojevrsni grubi orijentir figurira brojka od 600 milijuna eura, a v spomenuta trojka navodno je neobvezujućim ponudama bila na tragu takvih očekivanja.
U cijeloj toj priči zanimljiv je i širi kontekst. Prehrambenu industriju prati atribut strateške grane, a s korona krizom on je dodatno dobio na težini. Mnogi stoga to gledaju i kao stvar politike, a nekima je to i asocijacija na mogući impuls za Podravkin “comeback”.
Kako bilo, ishod aktualne operacije nije bez utjecaja ni na ostatak domaće prehrambene branše. Procjenjuje se da bi ulazak velikog stranog igrača iz branše, Orkle ili Nomad Foodsa, s obzirom na njihov portfelj proizvoda i pregovaračku snagu na relaciji s ključnim trgovcima, u dogledno vrijeme utjecao i na pozicije drugih domaćih kompanija.
Članak je u skraćenom izdanju prenesen s portala poslovni.hr