Nakon dvije godine lošeg poslovanja, 105 godina tradicije u novim rukama.
Južnoafrička grupacija Steinhoff International, koja je nakon Ikee najjači svjetski proizvođač i trgovac namještajem, završila je proces preuzimanja austrijske Kika-Leiner grupe. Kupnjom drugog najveće igrača na austrijskom tržištu s ukupnim prihodima od 1,2 milijarde eura, Steinhoff je dobio brend Kike u sedam zemalja, uključujući i Hrvatsku. Vrijednost transakcije, prema neslužbenim je izvorima, oko 800 milijuna eura, koja Steinhoffu omogućava ulaz na austrijsko tržište vrijedno 5,2 milijarde eura, na kojemu dosad nije bio prisutan, a s Kikom će pojačati i dosadašnju slabu prisutnost na tržištima srednje i istočne Europe.
U Hrvatskoj od 2011.
Iako se čini da u Hrvatsku ulazi gotovo kad i švedska Ikea s gradnjom svoje prve robne kuće u Rugvici, nadomak Zagreba, Steinhoff je na hrvatskom tržištu prisutan već dvije godine. Od 2011. vlasnik je, naime, Emmezete Hrvatska, koju je dobio kupnjom francuskog brenda Conforama Holding za 1,2 mlrd. eura, drugog najvećeg maloprodajnog lanca trgovina namještajem i opremom za dom u Europi. No praksa je tvrtke da u svakoj zemlji u kojoj posluje ostavlja izvorna imena brendova. Slobodan Školnik, predsjednik uprave Emmezete, a odnedavno i uprave Conforame Italia, kaže kako ne zna kakvi su trenutačni planovi Steinhoffa s Kikom. Koliko mu je poznato, hrvatski proizvođači namještaja i danas surađuju s tvrtkama iz te grupacije te bi se s tim potezom, uvjeren je, situacija domaćih namještajaca mogla i poboljšati.
Zdravko Jelčić, predsjednik uprave požeškog Spin Valisa, koji je dosad zanemarivo surađivao s Kikom, u to baš i ne vjeruje. Promjena vlasništva teško će ići u korist domaćih proizvođača jer ni vlastita država ne prepoznaje njihove potencijale i nisu konkurentni. Spin Valis, nasreću, ima dobru suradnju s moćnim njemačkim trgovcima poput Lutza, koji je preuzeo slovensku Lesninu, kaže Jelčić.
Vaga Kinezima
No, nedavni sastanak 56 hrvatskih namještajaca s predstavnicima Ikee potvrdio je kako je za potencijalnu suradnju sa strancima najveća barijera cijena. Ona bi, prema Ikei, morala biti i 20% niža pa nije čudno što se Šveđani okreću Poljskoj i Dalekom istoku.
– Okrupnjavanje Steinhoffa nije pak odupiranje Ikei, nego više posljedica globalizacije u kojoj, kad se govori o namještaju, glavnu riječ imaju Kinezi, koji svijetu više ne prodaju smeće, nego dobar namještaj po solidnoj cijeni – kaže direktor Hrvatskog drvnog klastera...
Ostatak vijesti pročitajte ovdje.
Prodana Kika
Najveći konkurent Ikee Steinhoff ušao na hrvatsko tržište
Utorak, 10.12.2013. / vecernji.hr