Nedug: O tome kako se djelatnici osjećaju, u konačnici jako, jako pati poslovnost

Nedug: O tome kako se djelatnici osjećaju, u konačnici jako, jako pati poslovnost

Zaposlenici su najvažniji dio i, zapravo, ključ za uspjeh u poslovanju svakog sustava. O tome kako se djelatnici osjećaju, u konačnici jako, jako pati poslovnost.

Puno je to međusobnih odnosa. Ljudima bi trebalo biti iznimno stalo do toga kakvi su voditelji timova, jer oni jako puno utiču na raspoloženje i rad djelatnika u timu. A zašto je to važno? Zato što – ako su i sami nezadovoljni, rastrojeni, od djelatnika ne mogu dobiti inovaciju, kreativu. Onda kao takvi ne mogu detektirati probleme, niti im je stalo više detektirati probleme niti nalaze rješenja. Istodobno, ako imate nezadovoljnu bazu, uz nezadovoljne voditelje, pati cijeli sustav, istaknula je u razgovoru za PoslovniFM, podcast Medijator, Monika Nedug, sada poduzetnica, vlasnica obrta za poslovno savjetovanje Soul Roux.

Ponašanja zapravo nisu defekt, već svojevrsni signal da nešto ne štima u odnosu, organizaciji u firmi i zapravo je to poziv na promjenu, ustvrdio je urednik i voditelj podcasta Medijator Srđan Šimac.

– Moramo se vratiti u bazu, vratiti na osnovu komunikacije, a to nas niti jedan seminar ne može naučiti. Govorim o ljudskosti i kolegijalnosti. Mi moramo razgovarati. Ljudi koji nisu za vas, u konačnici moraju otići. Mislim da se za dobre ljude treba boriti i nitko od nas nije na nekom radnom mjestu iz razloga da bi se drugi dan zahvalilo i reklo – ti možeš ići. Naravno, činjenica je da ako kontinuirano s nekim ne ide, znači da ste zaista slušali, čuli, razgovarali i surađivali sa tom osobom, onda je bolje i za vašu tvrtku i za djelatnika da se vi jednostavno razvedete, ističe Nedug.

Kad kažemo direktor, uvijek mislimo na nekoga iz neke velike korporacije, s velikim uredom i posloženom ekipom. A zanemarujemo važnost i kao uprave manjih firmi i obrta. I to su poslodavci. Vlasnik kafića, primjerice, isto tako upravlja s troje-četvero ljudi. I njegova obitelj je isto tako rastrojena kao što je rastrojena obitelj od konobara, a to naravno vrijedi i za vlasnika pekarne, ljekarne i bilo čega. Vi direktno utječete na zdravlje, mentalno i fizičko te osobe, ali i neposredno njegove obitelji, svojim potezima i poslovanjem, odlukama, pojašnjava.

U poslovnom okruženju važan je kontinuitet i autentičnost, ustvrdila je Nedug. Cjelovit, vrlo informativan i poticajan razgovor poslušajte u streamu prvog poslovnog radija PoslovniFM, na podcast platformama Mixcloud i Spotify (u nastavku izravno linkovi) ili preuzmite za kasnije slušanje, kad god želite.

– Mi možemo otići i na 20 seminara o organizacijskoj kulturi. No, time se neće ništa promijeniti stanje u tvrtki. Možete grliti stabla, ići na Sljeme, dati zaposlenicima aparat za kavu i pića, a da se i dalje ništa ne promijeni. Naprosto, zaposlenike treba pitati što žele? Jednostavno, uz pravila i puno ljubavi razgovarati o svemu sa svojim zaposlenicima. To je bit, kazala je Nedug odgovarajući na upit urednika Šimca.

Dotaknula se i sustava nagrađivanja.

– Voditelji poslovanja pritom moraju biti izuzetno kreativni, inovativni i jako jako empatični kako bi znali vidjeti i nagrađivati i druge koji nisu najbolji u ostvarenjima brojeva i targeta. Mora pronaći ono u čemu su oni najbolji točno i onda ih za to potvrditi, vidjeti i nagraditi. Jer ako imate sustav nagrađivanja koji se isključivo temelji na brojevima (znam sad će neki reći da, ali brojevi su profit i razlog poslovanja tvrtke) nije dobro, jer nismo satkani samo od brojeva, nego i emocija. Ipak je važno je li neko kontinuirano zadovoljan ili ne radom u sustavu, naglasila je Nedug u podcastu Medijator.

Autor: Srđan Šimac

Foto: Darko Buković/PoslovniFM

Preuzeto sa poslovnifm.com

poslovni.FM

poslovni.FM

Nastao kao izraz želje da se dobre priče i događanja, kao i uspjesi poduzetnika predstave širom krugu ljudi, posebno i zato što u današnjim mainstream medijima gospodarstvo i poduzetništvo ne dobivaju količinu prostora koja bi bila u skladu s njihovom snagom i značenjem, na hrvatskom medijskom tržištu pokrenut je PRVI POSLOVNI RADIO koji će sve svoje aktivnosti usmjeravati i provoditi pod brendom poslovniFM.

W: poslovnifm.com

Ponedjeljak, 23.12.2024. / Srđan Šimac, poslovnifm.com