Nekoć poželjan poslodavac nikako ne može zadržati svoje radnike?

Nekoć poželjan poslodavac nikako ne može zadržati svoje radnike?

Zagrebački električni tramvaj, tvrde u sindikatu, suočava se s jako velikim problemom zbog nedostatka vozača autobusa.

Nekoć poželjan poslodavac tako sada navodno ne može zadržati mlade vozače, a iz sindikata poručuju kako je glavni razlog niska plaća koja nije korigirana od 2010. godine.

Šef Sindikata vozača i prometnih radnika, Anto Jelić, je poručio: „Ovo više nije podnošljivo. Ne možemo dobiti kvalitetne vozače jer čim ih osposobimo, oni odlaze iz Hrvatske. Uz to, naš vozač autobusa u prosjeku ima 50 godina, velik broj ih se sprema u mirovinu, a nove kadrove ne stižemo osposobiti“

Ističe kako je ZET prije samo nekoliko godina bio prava meka za vozače.

„Vozači su se na sve moguće načine pokušavali zaposliti u ZET-u, a sada odlaze“, rekao nam je Jelić. Ističe kako je samo prošle godine ZET napustilo 80-ak vozača autobusa. 

„Istina, dio ih je otišao u mirovinu, ali podaci su svejedno zabrinjavajući. Velik broj vozača najavljuje odlazak, a situacija se pogoršava iz dana u dan“, kaže Jelić.

Napominje kako prosječna plaća vozača ZET-ovih autobusa iznosi oko 6,5 tisuća kuna.

„Plaća nam se srozala od 2010. Sad moramo poduzeti nešto. Sindikati u ZET-u se organiziraju i za koji dan ćemo podnijeti zahtjev za kolektivnim pregovorima, gdje ćemo tražiti povećanje plaće“, priča Jelić. 

U ZET-u pak tvrde da je nedostatak vozača problem koji muči cijelu Hrvatsku, no istovremeno smatraju da ih u ZET-u trenutno ima dovoljno. 

Iako po tvrdnjama sindikata za njih nedostaje vozača, ZET nabavlja 29 novih autobusa. Ministar prometa Oleg Butković danas je naime potpisao ugovor sa ZET-om o nabavi 29 novih autobusa. Ugovor je vrijedan 55,8 milijuna kuna, od čega ukupna bespovratna sredstva iznose 44,6 milijuna kuna. 


Članak je preuzet s dnevnik.hr


 

Srijeda, 30.01.2019.