NEM 2018, konferencija posvećena TV industriji s naglaskom na Srednjoj i Istočnoj Europi, održan je prošlog tjedna od 11. do 14. lipnja u hotelu Dubrovnik Palace, u prekrasnom Dubrovniku. Šestu godinu zaredom NEM je otvorio vrata medijskim stručnjacima okupivši rekordnih 800 sudionika. S više od 50 panelista, sve odreda vrhunskih stručnjaka koji su podijelili svoja iskustva i znanja s publikom i kolegama, ovogodišnji NEM privukao je brojne posjetitelje iz cijelog svijeta.
NAJAKTUALNIJE TEME I EMOTIVNE PREZENTACIJE
NEM 2018 ostat će upamćen po zanimljivim panelima, među kojima je i „Igra pay TV-a i digitalnog sadržaja“, na kojem je Salim Mukaddam, generalni menadžer i potpredsjednik BBC-ja za Srednju i Istočnu Europu, izjavio da su „ljudi platformski agnostični te da idu onamo gdje je sadržaj“. Fokus NEM-a 2018 na lokalno produciranom sadržaju potvrdila je i Katharina Behrends, glavna direktorica NBCUniversala za Srednju i Istočnu Europu, istaknuvši da pay TV kanale treba prilagoditi lokalnim zajednicama.
Dan prije početka Svjetskog nogometnog prvenstva pozabavili smo se i jednom od trenutačno najaktualnijih tema – visokom cijenom nogometnih prava koja je posljedica mnoštva čimbenika. Alex Pinheiro Rotter iz Mediaproa istaknuo je: „Sport je jedina stvar koja može okupiti mnogo publike u određenom terminu. Iako je interes najveći za lokalne lige, potražnja za premium internacionalnim sadržajem poput Lige prvaka ili top 5 europskih liga nedvojbeno postoji.“
Dva panela posvećena lokalnoj produkciji pokazala su nam da kod većine FTA kanala lokalni sadržaj nailazi na najbolji odjek kod publike. Henning Tewes, predsjednik uprave RTL-a Hrvatska, Matthias Settele, generalni direktor TV Markiza, Dražen Mavrić, predsjednik uprave Nove TV, Gabriella Vidus, glavna direktorica RTL-a Mađarska, i Pete Smith, direktor Antenna Intenationala, zaključili su da nedostaje kvalitetnih scenarista te da su glavni nedostaci lokalne produkcije njezina cijena i rizici koji iz nje proizlaze kad su u pitanju mlađa publika i digitalni trendovi.
Raspravljajući o piratstvu u regiji, Damir Novinić, pomoćnik glavnog ravnatelja HRT-a, rekao je da za ovakvu situaciju možemo kriviti samo sami sebe: „Piratstvo je u porastu jer ga mi dopuštamo. Veoma smo inertni i veoma sporo reagiramo.“ Damir Hajduk, ravnatelj Agencije za elektroničke medije, zaključio je da „postoji kultura piratstva s kojom se moramo uhvatiti ukoštac“, složivši se s ostalim panelistima da je suradnja među zainteresiranim stranama ključan korak u rješavanju problema piratstva.
Jedna od najzanimljivijih prezentacija svakako je bila ona Arasha Pendarija o primjeni umjetne inteligencije u TV industriji. Za razliku od tradicionalnih površnih metapodataka, Arashev tim iz Vionlabsa odlučio je krenuti u potpuno novom smjeru rabeći emocionalne audiopodatke kako bi korisnicima pružio napredno korisničko iskustvo s individualiziranim sadržajem i filmskim najavama generiranim s pomoću umjetne inteligencije.
Pogled u budućnost omogućio nam je i LG Electronics pruživši uvid u cijelu jednu novu televizijsku eru u prezentaciji Gyorgyja Takacsa. Beskrajne mogućnosti ovog nevjerojatnog TV-a koji pruža najbolje iskustvo gledanja čine LG OLED TV liderom u premium tehnologijama s nenadmašnom kvalitetom slike, vrhunskim dizajnom i pametnom umjetnom inteligencijom.
Kako modernizirati brend star 130 godina u emotivnoj je prezentaciji objasnio Christian Brent, viši potpredsjednik za globalna istraživanja i strategije publike National Geographica.
Kao i svake godine dosad, sudionici i posjetitelji NEM-a na ekskluzivnim su screeninzima mogli vidjeti nove formate poznatih distribucijskih kuća kao što su Global Agency, Norwegian Broadcasting Corporation, MGM, BBC Studios i Keshet International.
NETWORKING NA SVAKOM KORAKU
Prilika za networking i druženje bilo je na svakom koraku, a pauze za kavu sponzorirali su Viacom, Comcast, A1 Broadcasting i Turkish Airlines. Također, bio je tu i „happy hour“ s Irdetom te kušanje vina uz Pickbox u suradnji s vinarijom Jakovac.
Ipak, pravi networking odvijao se na tradicionalnim večernjim zabavama. Prvi dan započeo je pićem dobrodošlice pod pokroviteljstvom NBCUniversala i Comcasta uz predivan zalazak sunca, drugi dan zaključen je ekskluzivnim partyjem na plaži Vala pod pokroviteljstvom Eutelsata, a za ekskluzivno zatvaranje NEM-a 2018 pobrinuo se FOX Networks Group partyjem u klubu Banje Beach u samom Dubrovniku.
NEM 2018 još je jedanput dokazao da je NEM ekskluzivna i važna konferencija u medijskoj industriji te da je vjeran partner svojim posjetiteljima. NEM-ov tim želi zahvaliti ne samo sponzorima i sudionicama nego i više od 30 medijskih partnera koji su pratili konferenciju i o njoj redovito izvještavali.