Inflacija u Njemačkoj je na visokoj razini. To diže cijene. Kućanstva u Njemačkoj se bore protiv skupog benzina, dizela, struje i sve većih troškova života.
Diskonti i supermarketi sada u redovitim intervalima prilagođavaju cijene asortimana. Cijena maslaca porasla je s 1,65 eura na 2,29 eura u roku od nekoliko mjeseci. Na mnogim mjestima potrošači čak plaćaju i više od 3 eura za brendirani proizvod. Umjesto 89 centi, litru suncokretovog ulja potrošači plaćaju čak 4,99 eura. To je četiri puta više u tri mjeseca.
Na udaru i kafići i restorani
Pogođeni su i ugostiteljski objekti. Hrana i piće skuplji su nego ikad. Vlasnici restorana i barova rastuće troškove struje, grijanja i osoblja moraju prenijeti na goste. No, umjesto da samo dižu cijene hrane, vina ili pića, vlasnici restorana idu korak dalje. Oni smanjuju veličinu porcija i poslužuju manje količine piva i vina, javlja Fenix Magazin pozivajući se na Focus.
U sve više kafića gosti se po prvi put moraju odlučiti hoće li svoj topli napitak popiti s mlijekom ili šećerom. Zaslađeni i s malo mlijeka, čaj i kava ponekad su skuplji i do 30 centi. I u restoranima ugostitelji traže od svojih gostiju da plate ako naruče, na primjer, kečap ili majonezu s krumpirićima. Doplate se kreću od 50 centi do čak 1 eura za malo kečapa i majoneze.
Dodatno se naplaćuju umaci, ulje, prilozi…
Senf ili umaci sada također koštaju više. Proizvodi se često stavljaju na stol bez pitanja. Nije važno hoćete li ih konzumirati ili ne: u većini slučajeva iznos je na računu. U pizzerijama gosti sada moraju dodatno platiti ulje od čilja ili ulje od češnjaka.
“Mogu li dobiti još ulja” sada znači doplatu od 50 centi.
Dodatno se naplaćuju i prilozi poput riže, krumpirića ili tjestenine. U pravilu se sada mala prilog salata odvaja od glavnog jela. Ako ste navikli jesti malu salatu sa svinjskim odrescima i krumpirićima, morate je dodatno platiti. Ponekad mala zdjela za salatu košta između tri i šest eura...
Ostatak teksta pročitajte na poslovni.hr