Prema podacima HURA-e u 2009. niti jedna agencija iz njihove udruge nije se zatvorila, no iduće će godine doći do okrupnjavanja na tržištu, a najveće će probleme imati marketinške agencije srednje veličine.
Timovi unutar Udruženja društva za tržišno komuniciranje (HURA) smanjili su se za četvrtinu, no niti jedna od agencija nije se zatvorila, rekao je predsjednik HURA-e, Slaven Fischer, za www.banka.hr, dodajući da će iduće godine doći do okrupnjavanja na tržištu, a najveće će probleme imati marketinške agencije srednje veličine, za razliku od velikih i etabliranih i onih malih, specijaliziranih agencija.
Zbog krize došlo je do otpuštanja zaposlenih, kaže Fischer, no smatra da su članice HURA-e lakše prebrodile krizu nego ukupna branša. Inače, HURA objedinjava 34 agencije koje zastupaju 60 posto oglašivača u Hrvatskoj i koje su, upravo zbog pada oglašavanja, pokrenuli kampanju 'Proizvodi umiru bez reklame', kojom su u medijima na nadgrobnim pločama objavili 'smrt' oglasa.
Davor Bruketa, kreativni direktor agencije Bruketa i Žinić kazao je da je u njihovoj agenciji ukupni prihod pao 35 posto. Plaće nisu smanjivali, niti se mijenjao broj zaposlenih. U 2010. ipak u reklamnoj agenciji predviđaju otkaze, a u digitalnoj agenciji Brlog.biz planiraju povećati broj zaposlenih. Sljedeće godine u Hrvatskoj ne očekuju dramatične promjene, kaže Bruketa, zbog čega će rast potražiti na stranim tržištima.
Da se zlatno doba s početka desetljeća u marketingu neće još dugo ponoviti, misli i Kamilo Antolović, direktor agencije K&K promocija i bivši predsjednik HURA-e. Prema njegovim prognozama oporavak će biti blag i dugotrajan, a može se očekivati i daljnji pad u prvom kvartalu sljedeće godine. I u K&K promociji u odnosu na lani očekuju i više od 25 posto slabije prihode i dobit.
Prema procjenama HURA-e u 2009. ukupna oglašavačka će industrija prihodovati 1,65 mlrd kuna, što je 20-tak posto manje nego lani, dok bi prihodi u 2010. trebali ostati na razini ove godine. Međutim, internetsko bi oglašavanje sljedeće godine trebalo ostvariti dvoznamenkasti rast.
Ipak, kako bi konačno mogli govoriti o pravim brojevima, a ne samo o procjenama, od početka 2010. uvodi se HURA AdEx kojim će se po prvi puta početi redovno izvještavati o realnim neto ulaganjima u ukupnu oglasnu industriju. Naime, kako objašnjava Fischer, planira se praćenje podataka o oglašivačkim investicijama u radio, kao i verificiranje naklada u tisku u svrhu transparentnosti tržišta.