Viktor Marohnić i Luka Abrus, osnivači agencije Five, u intervjuu za Netokraciju otkrili su da je njihova agencija akvizirana od strane Endave, tvrtke za razvoj softvera s javnošću i jedne od najvećih razvojnih grupacija na svijetu.
'Pa iskreno, prvo nas je uhvatila panika', rekao je Marohnić, suosnivač Fivea nekad poznatog kao Pet minuta, do prije nekoliko dana kao Five s uredima u New Yorku, Zagrebu i Osijeku, a od danas kao 'Five, an Endava company'.
Endava će akvizirati Five za 250 milijuna kuna, što uključuje keš i dio u dionicama te tvrtke koja je već na burzi u New Yorku i vrijedi skoro 5 milijardi dolara.
Sve to dolazi nakon godine koja je bila daleko od krizne. Ipak, u ožujku 2020. kad je krenula pandemija, računali su da će izgubiti 30 do 50 posto prihoda.
'Nekoliko smo tjedana proveli radeći na kriznim planovima s ciljem da prođemo kroz krizu bez da otpustimo i jednog čovjeka. Na sreću ono što se dogodilo je bilo potpuno suprotno. Projekti su počeli dolaziti velikom brzinom i na kraju smo 2020. završili s rekordnim prihodima. Sve skupa smo u 2020. imali malo preko 100 milijuna kuna prihoda i jako dobru profitnu marginu', rekli su u razgovoru za Netokraciju.
Iako je Endava u Hrvatskoj prilično nepoznata, radi se o jednoj od najvećih svjetskih razvojnih tvrtki s preko 7000 zaposlenika i 33 ureda diljem svijeta.
Five Endavi nije važan zbog kapaciteta koliko strateški zbog njihovih high-end usluga.
Marohnić je naglasio kako će Five pomoći da se Endava transformira u još atraktivniju tvrtku i proširi paletu svojih usluga, a istaknuo je kako u Endavi očekuju da će im se akvizicija Fivea isplatiti već u prvih godinu dana.
'Oni nas vide kao tim koji će predvoditi dio Endavinog poslovanja za strateški razvoj digitalnih proizvoda. Tako da opet, što se tiče nastavka, mislim da ćemo samo nastaviti rasti u sličnom smjeru. Nedavno smo objavili da naš dizajnerski tim trenutno ima 35 ljudi. Danas smo već na 40, a u idućih par godina planiramo i dalje rasti kroz sve timove manje-više ravnomjerno, uključujući i naše development, QA i Growth Marketing timove', rekao je Marohnić.
Izvor: netokracija.com