Što se teže prodaje, to prodajni stručnjaci imaju više posla. Prodaju kao vanjsku uslugu u Hrvatskoj najviše koriste tehnološke tvrtke i uslužni sektor.
Sve se više tvrtki u Hrvatskoj odlučuje za outsourcing prodaje. Riječ je o usluzi koja tvrtkama omogućuje da se posvete svojem osnovnom poslu, a da dio ili cijelu prodaju organiziraju kao vanjsku uslugu. Posebno je zanimljiva tvrtkama koje imaju veliki broj potencijalnih kupaca među poslovnim korisnicima, te onima koje uvode nove proizvode na tržište, organiziraju povremene akcije i šire bazu kupaca.
„Najveći interes za outsourcing prodaje pokazuju tehnološke tvrtke i uslužni sektor. Klasični proizvodni sektori su, na žalost, skloniji ustaljenim prodajnim navikama i kanalima čak i kada oni evidentno iz godine u godinu donose sve slabije rezultate. No i to se polako mijenja. Što se teže prodaje, to su traženiji prodajni stručnjaci“, izjavio je Bruno Crnički, direktor tvrtke BNB sklad, prve koja je u Hrvatskoj ponudila outsourcing prodaje po certificiranim procedurama te već tri godine uspješno razvija svoje i poslovanje svojih klijenata.
„Velikim smo tvrtkama nadopuna njihovih prodajnih odjela. Oni obično planiraju i pripremaju aktivnosti, a za izvedbu im je zgodno unajmiti vanjsku uslugu. Na taj način plaćaju samo za izvršene poslove, ne bave se mikro upravljanjem, ne moraju osiguravati sredstva za rad djelatnicima, ne moraju zapošljavati, ne bave se radnim pravom i međuljudskom odnosima. Manjim tvrtkama presudni su naše iskustvo, baze podataka, kontakti, znanje i oprema koju sami teško mogu sakupiti i platiti da im bude stalno na raspolaganju. Smanjuju vrijeme potrebno za izlazak na tržište i koristeći iskustvo profesionalnih prodajnih timova povećavaju uspjeh prodajnih kampanja“, pojašnjava Crnički.
Usluga prodaje putem za to specijaliziranih tvrtki na zapadu je visoko razvijena, a iste metode koriste i domaći prodajni stručnjaci. Oni klijentima nude široku paletu usluga – od savjetovanja u pripremi projekata preko izrade materijala, stvaranja baza kontakata, ugovaranja i eventualnog održavanja sastanaka s potencijalnim klijentima do analize rezultata prodajnih kampanja.
Govoreći o prednostima outsourcinga prodaje nad prodajom koja se radi „in house“, Crnički kaže: „Ni u proizvodnji se ne inzistira da se baš sve operacije naprave u tvrtki, a najčešće organizirane vanjske usluge trenutačno su računovodstvo i financije. Prodaja nije samo jedna aktivnost i teško je u tvrtki imati specijaliste za sve segmente marketinga i prodaje, a još je teže s ograničenim resursima u tvrtki koji su prilagođeni svakodnevnom poslovanju napraviti ozbiljan iskorak na tržištu. Outsourcing rješava i probleme koji se pojavljuju kod „in house“ zaposlenika koji nisu spremni preuzeti nove, tj. dodatne zadatke ili metode prodaje. Outsourcingom prodaja prestaje biti fiksni trošak u poslovanju i postaje velikim dijelom varijabilni trošak, tj. uslugu plaćaš koliko ju koristiš. Novi suradnici uvijek donose nove ideje i nova iskustva, a malo konkurencije izvana dobro dođe i da se prodrma uspavani „in house“ tim.“
U Hrvatskoj outsourcing prodaje nudi nekoliko tvrtki, no Crnički ističe da su najuspješnije one s najkvalitetnijim bazama podataka te certificiranim poslovanjem.