Ovaj zagrebački kafić “zaposlio” prvog hrvatskog digitalnog konobara

Ovaj zagrebački kafić “zaposlio” prvog hrvatskog digitalnog konobara

Red Apple Pub, restoran i kafić u zagrebačkom naselju Prečko, u petak je “zaposlio” prvog hrvatskog digitalnog konobara. Ne moraju konobari strahovati, neće ih zamijeniti androidi, kaže vlasnica i direktorica lokala Marija Kukuruzović, Digitalni Konobar je aplikacija koja će osoblju lokala olakšati i ubrzati svakodnevni posao.

Riječ je o jednoj od mogućnosti nove mobilne aplikacije YumiYum, iza koje stoje profesionalni chef Giuseppe Pette i poduzetnica Andrea Rukavina, a prema njihovim očekivanjima do kraja godine tu će aplikaciju preuzeti najmanje tisuću domaćih kafića. Stoga smo došli u Red Apple Pub i, na njegov prvi radni dan, odlučili testirati uslugu digitalnog konobara.

Broji korake

Funkcionira tako da ugostitelj na stolove u svojem lokalu zalijepi naljepnice s QR kodom. Gost, umjesto da čeka konobara koji će preuzeti njegovu narudžbu, preko aplikacije YumiYum skenira QR kod sa stola, što ga vodi u digitalni jelovnik. Iz cijele ponude restorana mi smo skromno odabrali kavu s mlijekom, odabrali način plaćanja i pritisnuli “naruči”.

Narudžba u tom trenutku stiže na šank, s brojem stola s kojega je kod skeniran. Minutu poslije stiže konobar Josip Biondić s našom kavom. U ugostiteljstvu radi već 28 godina, kaže, a očekuje da će mu aplikacija olakšati posao. Kako je izračunao, aplikacijom je upravo uštedio 25 metara hoda, koliko je udaljenost od šanka do našeg stola.

Bila je to i originalna ideja chefa Giuseppea Pettea, koji je u ugostiteljstvu 23 godine. Kako kaže, tu se svaki korak broji.

- Poznate su mi situacije praznog hoda, konobar prvo ide do stola, uzme narudžbu, a cijelo to vrijeme gosti za drugim stolovima čekaju. Preko aplikacije gost dobije to što je tražio puno brže, a konobar je "uštedio" puno koraka - objasnio nam je Pette.

Dodaje i da su aplikaciju YumiYum planirali predstaviti najesen, ali ponukani alarmantnim stanjem u ugostiteljstvu, nedostatkom radne snage, odlučili su krenuti sada, dok turistička sezona tek uzima maha.

- Vjerujte mi, ja nisam prodavač, stvarno želim pomoći ugostiteljstvu jer znam što znači raditi u tom sektoru i cijeli dan se znojiti u kuhinji - kaže nam chef Pette.

Recenzija gosta

Osim Digitalnog Konobara, YumiYum aplikacija za goste će biti i društvena mreža. Nešto kao američki Yelp, platforma na kojoj gosti mogu ostavljati svoje fotografije, recenzije i komentare o hrani, usluzi i ambijentu restorana koji posjećuju. Osoblje restorana, konobari i kuhari, moći će u aplikaciji pristupiti burzi rada. Točnije, napraviti svoje profile i preko ocjena gostiju graditi reference koje im mogu omogućiti napredovanje i bolje plaćene poslove. Dugoročni je plan YumiYum ubaciti i na tržište dostave hrane, na kojem se već pozicioniralo nekoliko dostavnih aplikacija, Pauza, Wolt, Glovo.


Cijeli članak dostupan na: novac.jutarnji.hr

Ponedjeljak, 01.07.2019.