Pametnim telefonima iz Koprivnice osvajaju Kinu

Foto: poslovni.hr

Hrvatski brend pametnih mobitela H18 Noa, koji je od lani lider u prodaji smartphonea mimo operatera, širi se na kinesko tržište. Vlasnik brenda tvrtka Hangar 18 iz Koprivnice spojila se sa kineskim partnerom, tvrtkom Sumvier Technology iz Šenžena, doznaje Poslovni dnevnik. I dok mnoge hrvatske tvrtke posluju u Kini i obrnuto, ovo je prvi slučaj da su dvije tvrtke iz Kine i Hrvatske udružile poslovanje.

Mario Kralj, vlasnik i direktor tvrtke Hangar 18, pojašnjava da su oni pojedinačno najveći partner Sumviera. Navodi da Hangar 18 zapošljava 60, a Sumvier, koji vodi Emma Liu, broji 30 stručnjaka. “Zajednički postajemo grupa s 90 zaposlenih koja ima vlastiti brend mobitela te može ponuditi uslugu razvoja smartphonea po narudžbi, od dizajna i proizvodnje do servisne mreže i postprodajne podrške”, kaže Kralj. Dodaje kako su sebi ovime otvorili ne samo vrata Kine, koja je najveće tržište za mobitele na svijetu, već i vrata europskog i drugih tržišta. Hangar 18 i Sumvier uspješno surađuju već tri godine. Kralj ističe da je prvi plod te suradnje već prisutan u Hrvatskoj. Riječ je o pametnom mobitelu Noa Element Mg12. Navodi da su s njime zakoračili u višu kategoriju i iz C brenda postali B brend.

“Tržište se stalno mijenja i C brendovi, koji neće ići korak dalje i prerasti u B brendove, znači koji neće imati vlastiti razvoj, dizajn i podršku će iščeznuti”, kaže Kralj.

M. Kralj: Za dvije godine polovica prodaje od izvoza

Dodaje da se to već polako događa. Ističe pri tome da oni s brendom Noa ne planiraju natjecati s A brendovima kao što je Appleov iPhone. No, dodaje da su već za Noa Mg12 model počeli raditi softverske nadogradnje pa na njemu korisnici mogu dobiti Andorid 5.1.

Dodaje da ga posebno veseli što će hrvatski brend Noa postati onaj koji će se prodavati u cijelome svijetu i što se time hrvatsko intelektualno vlasništvo pokazalo kao dobra platforma za globalni uspjeh.

90 radnika

imat će grupa nastala spajanjem dviju tvrtki

“Proces razvoja H18 mobitela započinje u Koprivnici gdje se radi planiranje tehnologija koje će se ugrađivati u naše mobitele kao i roadmap ne samo za postojeću seriju već za idućih nekoliko naših serija smartphonea”, kaže Kralj.

Tvrtka Hangar 18 je zahvaljujući vlastitom brendu, te otvaranjem sedam prodajnih mjesta i dodatnih 250, putem partnera, lani udvostručila prihod na 50 milijuna kuna. Neto dobit joj se utrostručila na tri milijuna kuna. O tome koliko brzo raste najbolje ukazuje da je početkom prošle godine imala 18 zaposlenih.

Ostatak vijesti pročitajte na portalu poslovni.hr

Četvrtak, 22.10.2015. / Bernard Ivezić, poslovni.hr