Pavković: Najteže je kad si vlasnik, tu nema radnog vremena

Pavković: Najteže je kad si vlasnik, tu nema radnog vremena

Turizam se razvija i odvija znatno brže od razvoja infrastrukture. Sve ovo što se događa u posljednje vrijeme kod nas više je posljedica stihije nego dobrih priprema.

Split je postao popularan zbog raznih razloga i stavljen je na svjetsku mapu prepoznatljivosti, pa je uz Dubrovnik i Zagreb, Split jedna od prepoznatljivih destinacija Hrvatske. Ali tu se otvara jedan veliki problem, raskorak između broja turista i infrastrukuture koja može podnijeti toliko ljudi. Imamo ogroman skok broja taxi vozila, brodova, a nemamo razvijene ceste, luke, što su sve projekti koji se sustavno moraju raditi godinama, otvoreno za PoslovniFM govori Marko Pavković, operation manager Max Nautice iz Trogira.

Obiteljski je to posao koji je pokrenuo njegov otac Matko 1997. godine.

– Imam 29 godina, a cijeli život sam u tome. Otac je krenuo s iznajmljivanjem brodova i malo po malo kako su se prilike otvarale, on je investirao u nove poslove. Ja sam pokazao interes, a on me učio svemu u ovom poslu… priča mlađi Pavković. U svojoj floti imaju četiri turistička broda za izlete po obali i otocima, te očekuju još jednu izvrsnu sezonu. Cjelovit i inspirativan razgovor poslušajte u streamu prvog poslovnog radija PoslovniFM, na podcast platformama Mixcloud i Spotify (u nastavku izravno linkovi) ili preuzmite za kasnije slušanje, kad god želite.

Iako mlad, Marko je brzo učio sve dobre i loše strane privatnog poduzetništva, jer trebalo se uhvatiti u koštac s organizacijom, tehničkim uvjetima na brodu, ali i birokratskim preprekama.

– Birokratske prepreke su teške, no kad to naučiš, to ide. Najteže je kad si vlasnik, tu nema radnog vremena, cijeli dan si na raspolaganju. Znamo da se moramo odreći laganijeg ritma života tih pola godine, kazao je Pavković u razgovoru s Ojdanom Koharević, urednicom podcasta Poslovni đir.

Iako sezona traje pola godine, oni cijelu godinu rade.

– Onaj dan kad vi goste iskrcate, vi se počnete spremati na sljedeću sezonu, šminkati, brusiti, tražiti nove partnere, smišljati novi marketing, a sve to dok ne dođe taj famozni 15.4. ili 1.5. kad počinje sezona, naglašava Pavković.

Nemaju problema s radnicima, sva radna mjesta na četiri broda su popunje i što se kadrova tiče – sezona može početi.

– Morate radnike osigurati do Nove godine ili najkasnije kraja prvog mjeseca, jer poslije su svi radnici zauzeti. Mi nemamo uvoznu radnu snagu jer nama trebaju mornari i kapetani koji poznaju ovo područje. Još uvijek se uspijevamo osigurati s radnom snagom, no iz godine u godinu sve teže i teže. Najveći problem je što mnogo naših ljudi odlazi raditi u inozemstvo, ‘trbuhom za kruhom’ i boljih uvjeta, no moram priznati da su i u našoj firmi uvjeti izvrsni, otkriva Pavković.

Za kraj razgovora je podijelio izvrsne dojmove s dijela putovanja oko svijeta na brodu ‘Sinbad’ gdje je bio s djevojkom. Njegov otac Matko je sa suprugom Petrom i ostalom posadom krenuo u ovu pustolovinu.

– Bilo je to fenomenalno iskustvo, doista volim putovati, ali provesti 20 dana na Kubi i okolnom području je iskustvo koje se ne zaboravlja, kazao je Pavković na kraju razgovoru za PoslovniFM.

poslovni.FM

poslovni.FM

Nastao kao izraz želje da se dobre priče i događanja, kao i uspjesi poduzetnika predstave širom krugu ljudi, posebno i zato što u današnjim mainstream medijima gospodarstvo i poduzetništvo ne dobivaju količinu prostora koja bi bila u skladu s njihovom snagom i značenjem, na hrvatskom medijskom tržištu pokrenut je PRVI POSLOVNI RADIO koji će sve svoje aktivnosti usmjeravati i provoditi pod brendom poslovniFM.

W: poslovnifm.com

Ponedjeljak, 18.03.2024. / PoslovniFM