Platforma TABU Product Lead na više od 19.000 uzoraka napravila analizu skoka zarada u ljetnim mjesecima.
Prosječna plaća na hrvatskom IT tržištu u trećem kvartalu ove godine rasla je 2,2 posto, rezultat je opsežnog istraživanja platforme TABU Product Lead prikupljenog na uzorku većem od 19.000 plaća, a dobiven je nakon što je podijeljen trend rasta, odnosno pada u odnosu na tri mjeseca ranije. U TABU-u su usporedili prosjek plaća unesenih u prva tri mjeseca od nastanka platforme, dakle od kraja ožujka do kraja lipnja, s prosjekom plaća u periodu od početka srpnja do kraja rujna. Uspoređujući generalan prosjek u IT-u, dakle podatke za sve pozicije, senioritete i odjele, zabilježen je porast od 2.2% – sa 12.602 kune na 12.873 kuna, što je na mjesečnoj razini povećanje od 272 kuna.
Šefovima 23.530 kuna
U TABU-u postoji 13 kategorija, većina su uvriježeni odjeli u firmama poput financija, prodaje ili ljudskih resursa, a tu su i posebne kategorije poput “osnivač ili suosnivač” tvrtke voditelj tima ili odjela. Najveći porast prosječne plaće u navedena tri mjeseca zabilježen je u kategoriji “osnivač ili suosnivač” – s prijašnjih 14.905 kuna prosječna plaća popela se na 16.879 kuna, što je porast od 11.9%, odnosno 1.774 kn. Drugi najveći porast evidentiran je u kategoriji C-level, koju čine najviši rukovoditelji u hrvatskim IT firmama. Njima je prosječna plaća sa 21.925 kuna narasla na 23.530 kuna, što je rast od 1.605 kuna, odnosno za 7,3%. Slijedi zatim kategorija u kojoj su uz funkcije poput product ili project managera, product ownera i business analysta, najčešće funkcije i “scrum master”, “quality assurance”, “kanban agile coach”… Njihova je prosječna plaća u ljetnim mjesecima bila 13.492 kuna, a zabilježila je rast od 5.9%.
No, nisu svima u IT-u plaće skočile, štoviše… TABU-ova analiza pokazuje da su u odjelima marketinga pale za 4,8 posto – sa 10.008 na 9.526 kuna. U odjelu dizajna prosječna plaća je s 11.325 kuna pala na 11.008, što je 2,8 posto manje, a za 0,8 posto pala je i u kategoriji BI/Data/Databas. Najmanji je pad kod ljudskih resursa u IT-u, samo 0,5%.
Platformu TABU Product Lead, inače, vodi Vatroslav Mileusnić, koji ističe da se u samo nekoliko mjeseci TABU pokazao itekako potrebnim na tržištu.
Cijeli članak pročitajte na portalu poslovni.hr