Počinje kampanja Pogurajmo bibliobus - podrškom poslovne zajednice i poduzetnika do nove knjižnice na kotačima

Kampanja počinje u ponedjeljak 8.9., primjereno na Međunarodni dan pismenosti u 11 sati na Korzu gdje je organiziran prikladan trodnevni program, a punim plućima će trajati cijeli rujan i listopad kroz odjele i ogranke knjižnice, putem posebne web stranice bibliobus.gkr.hr (http://gkr.hr/bibliobus/),  društvenih mreža i ostalih aktivnosti…

Naime, gradska putujuća knjižnica još od 1969. godine knjige i tisuće njihovih svjetova dovodi u riječka naselja, pred vrtiće, staračke domove, poduzeća te je tada to bio i prvi bibliobus u Jugoslaviji. Ipak, protok vremena, redovito i aktivno korištenje na vozilu je ostavilo značajne tragove. Uslugu nije moguće razvijati, a vozilo je u stalnoj opasnosti da stane i više nikada ne krene jer ni rezervni dijelovi za njega više gotovo ne postoje.

Gradska knjižnica Rijeka stoga želi bibliobusu pružiti novu energiju pa stoga upravo uz pomoć zajednice kreće u javnu kampanju prikupljanja sredstava za novo vozilo. Projekt nabave novog bibliobusa sastoji se od više aktivnosti, a to su izbor i kupnja novog vozila, adaptacija u pokretnu knjižnicu, kompletno opremanje potrebnom opremom i naposljetku likovno uređenje vanjštine bibliobusa koje će biti izabrano nagradnim natječajem. Ukupna vrijednost projekta je procijenjena na 700 000 kuna. Knjižnica je iz vlastitih sredstava već osigurala početnih 220 000 kuna, a cilj akcije je donacijama popuniti razliku i doći do konačnog cilja.

Bibliobusu se može pomoći na više načina, a svi su najbolje predstavljeni na posebnoj web stranici kampanje bibliobus.gkr.hr. Svi građani su pozvani na doniranje, dijeljenje ili pružanje razne druge pomoći koja može biti presudna u “poguravanju bibliobusa”.  Bibliobus već ima svoje prve “gurače”, a to su financijama INA, Vertex BS,
Eidos d.o.o., a raznom pomoću i logistikom Metronet, Dječji vrtić Rijeka - podcentar Krijesnice, Rimeteo, Sluga, Hoću bedž, Glazbena knjižara Rockmark...   

 

Posebno je zanimljivo da se akciji priključila skupina riječkih kreativaca s područja kreativnih industrija (Kreativni kolektiv Kombinat, Studio Artlan, Cipmann, Molekula, Manufaktura)  koji su se upoznali u svijetlu riječkih razgovora o coworkingu, a koji do sada nisu zajednički sudjelovali na projektima. Zajednički rad kreativaca na bibliobusu zapravo je rezultat odluke skupine ljudi koji su prvenstveno htjeli vidjeti mogu li uopće raditi zajedno. Odlučili su se baš za bibliobus jer su uvidjeli da je takva inicijativa/akcija veoma bitna za zajednicu. Nastao je tako simpatičan vizualni identitet, kampanja i web stranica. Podrška takve skupine obrtnika i poduzetnika potvrđuje vezu između razvoja poslovne zajednice i ulaganja u knjižnice što je dokazano u mjestima kao što je Cupertino u kojem se pokazalo da je ROI uloga u knjižnicu 400%!

Za kraj vrijedi napomenuti da su jedan od najvećih korisnika bibliobusa vrtićka djeca kojima je bibliobus jedan od temeljnih načina pristupa knjizi u dobi koja je izrazito važna i osjetljiva. Kao lijep primjer dosadašnje veze vrtićke djece i bibliobusa navedimo da su djeca iz Dječjeg vrtića Krijesnica ove godine kao svoju masku na Riječkom karnevalu izabrali knjige, a neki su za tu priliku i naučili i Ježevu kućicu napamet! Najveći broj upita za novim stajalištima dolazi također iz riječkih vrtića, ali zbog njihove prometne nedostupnosti starom vozilu ta želja se ne može ispuniti. S novim bibliobusom i to će se promijeniti…

Ako podržavate projekt nabave i unapređenja usluge gradskog bibliobusa, podijelite ovu vijest i pomognite inicijativi.

Ponedjeljak, 08.09.2014.