U vrijeme pandemije pojavili su se mnogi izazovi u svakom poslovanju, pa tako i u prodaji informatičke opreme. Kriza i porast prodaje potaknuli su ih na promjene, ali dobro bi im došla i svaka dodatna pomoć.
Iako je bila popularna i prije, čini se da se izbijanjem pandemije online kupnja znatno povećala. Prema posljednjim podacima Eurostata, online kupnja u Hrvatskoj je narasla za 25%. Dok je 2015. godine zabilježeno 44% građana koji su kupovali online, 2020. se taj broj popeo na 69%. Online shopping kontinuirano raste diljem Europe, ističu iz Eurostata.
Najzastupljenija je kupnja odjeće, obuće i dodataka, koju je naručivalo čak 64% online kupaca. Slijede filmovi i serije preko streaming servisa ili preuzimanjem, s 32%, te naručivanje hrane - 29%. Informatička oprema, kao što su osobna računala, tableti i mobiteli, bilježi 26% online kupaca.
Web prodaja postaje sve važnija
Direktorica tvrtke Mikronis, Gordana Puhelek, svjedoči o velikom porastu online prodaje. Tvrtka je na početku pandemije morala pokazati visoku razinu fleksibilnosti te se uspjela u kratkom vremenu prilagoditi novonastalim uvjetima. Promjene su bile nužne jer su se i navike potrošača promijenile.
- Web prodaja preko noći je ušla u fazu ubrzanog rasta i jednostavno smo morali napustiti dotadašnje prodajne modele i strategije. Pandemija nas je prisilila da se maksimalno prebacimo na web prodaju, da proširimo asortiman dodavanjem novih kategorija te da snažno i brzo radimo na poboljšanju svojeg web shopa kako bi on što bolje bio prilagođen kupcima - objašnjava direktorica.
Prodaja i dalje raste, a zalihe informatičke opreme se smanjuju. Uz globalnu nestašicu čipova, trenutno se predviđaju velike potražnje koje naši trgovački lanci neće moći zadovoljiti.
Promjena načina poslovanja
Gotovo svaki poslodavac složit će se s tim da je pandemija dovela do promjena u poslovanju, ali pozitivno je to što je kriza mnogima zapravo bila poticaj za napredak. Pa tako direktor tvrtke Proaxis, Hotmir Brkić, kaže da njihovo poslovanje nikad nije imalo u planu previše pažnje poklanjati web shopu, ali 2020. godina okrenula ih je upravo u tom smjeru.
- Malo paradoksalno, ali istinito je da jedino što je bilo stalno u protekloj godini jesu promjene - u organizaciji, načinu rada te u samoj mogućnosti pružanja ugovorenih usluga našim korisnicima. Također, svi smo shvatili da možemo efikasno raditi od kuće, videokonferencijski sastanci su svakodnevica, a planiranje zaliha popelo se visoko na ljestvici prioriteta - govori Hotmir Brkić.
Dodaje kako je pandemija pokazala i važnost djelatnika, tako da su se promjene dogodile i u tom području rada. Plaćene samoizolacije, ali i briga o obitelji djelatnika, postali su nova poslovna norma.
- Isto tako, omogućili smo dodatno zdravstveno i platformu MultiSport kako bismo potaknuli zaposlenike na aktivan i zdrav život u ovim neizvjesnim vremenima. Proširili smo urede i segmentirali ih kako bismo raspodijelili djelatnike u manje grupe po timovima te kombiniramo rad od doma i rad iz ureda kad god je to moguće - ispričao nam je direktor Proaxisa.
Potrebna pomoć na mnogim razinama
Iz svijeta informatičke opreme potvrđuju nam kako nije tajna da im već dugo nedostaje kvalificiranih i kvalitetnih radnika. Iz tog razloga direktorica Gordana Puhelek smatra da bi trebalo donijeti određene promjene na državnoj razini.
Kao neka od poslovnih rješenja, smatra da bi bilo odlično kad bi se porezno rasteretile plaće radnika i kad bi im se isplaćivale bruto plaće. Uz to, pomoglo bi i smanjenje parafiskalnih nameta i poticanje investicija u poduzetništvu...
Ostatak vijesti pročitajte na linku.