Kriza izazvana pandemijom koronavirusa već je promijenila navike hrvatskih potrošača, a u budućnosti bi se one, zbog lavine otkaza i smanjenja plaća, mogle dodatno promijeniti.
Kako pokazuju novi podaci državne statistike o maloprodaji u ožujku, mjesecu čiju smo drugu polovicu proveli u karanteni, jedine stavke u potrošačkoj košarici hrvatskih građana koje su zabilježile rast prodaje bile su - hrana, lijekovi i drogerijski proizvodi.
Promet prehrambenim proizvodima u trgovini na malo u ožujku je realno porastao 8,5 posto na godišnjoj razini, dok je godišnji nominalni rast prometa “nespecijaliziranih prodavaonica pretežno živežnim namirnicama”, kako se jezikom službene statistike zove taj segment, u ožujku iznosio 14,8 posto.
Još veću stopu rasta prometa u istom razdoblju, čak 26 posto, imale su ljekarne, medicinski, kozmetički i toaletni proizvodi.
Rastu prometa u trgovini na malo u ožujku tu je manje - više kraj: ostali proizvodi i usluge redom su bilježili pad prometa. Najgore je pritom prošla prodaja odjeće i obuće, koja je u ožujku zabilježila, kako pokazuju podaci DZS-a, nominalni pad od čak 57,8 posto.
Velik pad, 20,1 posto u odnosu na ožujak prošle godine, zabilježen je i kod prodaje goriva, što se dijelom može objasniti koronakrizom i nemogućnošću kretanja bez propusnica, a dijelom i velikim padom cijena nafte na svjetskom tržištu.
Članak je u skraćenom izdanju prenesen s portala novac.hr