Etički povjerenici, njih 233 imenovana u prošloj godini, rješavali su 291 pritužbu na rad državnih službenika, a 12 su proslijedili nadležnim inspekcijskim službama. Glavnina rješavanih pritužbi, njih 227, ticala se ponašanje državnih službenika u raznim ministarstvima, 'samo' 15 u pravosudnim tijelima, osam u stručnim službama i uredima hrvatske Vlade i Sabora.
Ponašanje službenika prema građanima rezultiralo je najvećim brojem pritužbi (179), zbog međusobnog odnosa službenika podneseno ih je 56, ponašanja nadređenih 19, zbog ponašanja službenika u javnim nastupima 33, tri zbog nedopuštenog stjecanje materijalne koristi, a jedna zbog sukoba interesa.
Od 291 pritužbe osnovano 45
Od 291 pritužbe kojima su se bavili povjerenici, njih 45 ocijenjeno je osnovanim (15, 4 posto) 132 neosnovanim, za 73 osnovanost se nije mogla utvrditi, a u 18 slučajeva građani ili službenici odustali su od pritužbe. Za 23 pritužbe još traje provjera osnovanosti.
Postotak utemeljenih pritužbi, u odnosu na 2016. porastao je sa 10,2 na 15,4 posto.
Rezultat 45 osnovanih pritužbi: protiv šestero službenika je pokrenut postupak zbog lake povrede službene dužnosti, a protiv četvero zbog teške. U 13 slučajeva državni su službenici pisano upozoreni na neetično ponašanje, a usmeno njih 22.
Od ukupnog broja pritužbi 28 je podneseno anonimno, 263 su bile potpisane, glavnina ih je poslana pisanim putem (149), odnosno e-poštom (123), telefonom samo četiri.
Građani i službenici na neetično ponašanje državnih službenika mogu se pritužiti izravno povjerenicima za etiku te Ministarstvu uprave koje pritužbe prosljeđuje povjerenicima u tijelima u kojima su zaposleni službenici na čiji rad postoje pritužbe.
Ministarstvo je lani na besplatan telefon primilo više od 400 poziva...
Ostatak vijesti pročitajte na linku.