Pregovori o plaći često su najteži dio procesa zapošljavanja - za obje strane. Naravno, češće su u boljoj poziciji poslodavci od kandidata, no situacija zna biti obrnuta, što znači da je lakše izvesti neke poteze kojima bi se izbjegle nepotrebne komplikacije, gubljenje vremena i, u konačnici, novca.
Kroz nastavak teksta ponudit ćemo nekoliko savjeta koje je Inc. prikupio kroz opsežno istraživanje u kojem su sudjelovali poslodavci i kandidati.
1. Objavite potencijalnu plaću u oglasu
U današnje vrijeme rijetko tko ima manje od tri kruga razgovora za posao, što znači da se radi o dugotrajnom procesu za obje strane. I često na kraju plaća bude to zbog čega se jedna od strana raziđe. Kad bi se potencijalna plaća spomenula u samom startu, uštedjelo bi se nepotrebno izgubljeno vrijeme. U konačnici, plaća je najbitniji dio opisa posla.
2. Potencijalnu plaću odredite lukavije
Oni koji u oglase postavljaju plaću, često idu "idejom srednje vrijednosti". Primjerice, ako su spremni ponuditi plaću od 1500 eura neto mjesečno, postavit će u oglasu raspon od, primjerice, 1200 do 1800 eura, s 1500 eura kao srednjom vrijednosti. Za psihu i motivaciju kandidata bolje djeluje, primjerice, 1100 do 1500 eura. Dakle, kandidatu bi se ponudila najveća moguća vrijednost, što ostavlja bolji dojam.
3. Pozitivan dojam
Svaki kandidat pomno istražuje potencijalnu novu sredinu i poslodavci to moraju imati na umu. Dakle, dobar glas daleko se čuje, loš još dalje. To isto treba imati na umu. Mogućnosti povišica, prosječna plaća, uvjeti u globalu... Sve se doznaje. Zato poslodavci ne smiju griješiti na način da fiktivno prikazuju niže raspone početnih plaća kandidatima i potom im odluče ponuditi više kako bi im fiktivno pokazali da im vrijede više nego što su u startu priznavali. Ne, takva strategija odbit će najbolje talente, smatrat će da ih se u takvom okruženju ne bi cijenilo.
Preuzeto sa ictbusiness.info