Čak dvije trećine hrvatskih tvrtki već osjeća negativne posljedice koronavirusa u svom poslovanju, a preko 50 posto njih pao je promet, pokazala je anketa Hrvatske gospodarske komore (HGK).
Najviše su pogođene putničke agencije, kompanije koje se bave pružanjem smještaja, pripremom i posluživanjem hrane te logistikom, a zasad male i srednje tvrtke osjećaju veći negativan utjecaj od onih velikih.
- HGK je probleme s prelaskom granice koje su nam prijavili prijevoznici s terena odmah komunicirala prema Stožeru civilne zaštite RH, a njihovom promptnom reakcijom su riješeni u jednom danu. Nastavit ćemo osluškivati glas gospodarstvenika i raditi na tome da ova situacija u što manjoj mjeri utječe na njihovo poslovanje - istaknuo je Luka Burilović, predsjednik HGK, i pozvao poduzetnike da i dalje javljaju probleme u poslovanju na za to otvorene stranice Komore.
Najviše tvrtki očekivano je prijavilo poteškoće u sklapanju novih poslova, dovršavanju ugovorenih i obnavljanju postojećih poslova, a gospodarstvenici imaju i poteškoće s transportom roba, otkazivanjem sudjelovanja na međunarodnim sajmovima, kongresima i događanjima te smanjenom potražnjom proizvoda i usluga na domaćem tržištu.
Usto, kratkoročne negativne posljedice epidemije očekuje visokih 75 posto tvrtki, pri čemu 15 posto očekuje jak utjecaj na poslovanje. Dugoročne negativne posljedice, pak, očekuje čak 82 posto kompanija, a gotovo četvrtina, odnosno 24 posto, očekuje jak negativan utjecaj na poslovanje u dugoročnom razdoblju.
Najpesimističniji su oni koji već osjećaju posljedice pa tako opet prednjače putničke agencije koje očekuju najsnažnije posljedice na dugoročno poslovanje. Čak 92 posto njih izjavljuje kako očekuju jake i srednje negativne posljedice na dugoročno poslovanje, a 62 posto na kratkoročno.
Cijeli članak dostupan na: novac.jutarnji.hr