Jedna od najstarijih i na jugoistoku Europe najpoznatijih tvornica kanditorskih proizvoda i žestokih pića uspješno se nosi s krizom.
Jedna od najstarijih i na jugoistoku Europe i najpoznatijih tvornica kanditorskih proizvoda i žestokih pića, Zvečevo iz Požege, krizi unatoč i u 2010. bilježi dobre poslovne rezultate. Ne može se reći da u Zvečevu, čije su poznate i tražene čokoladne marke i žestice koje se nalaze na policama najpoznatijih svjetskih trgovačkih lanaca, nisu osjetili krizu. No, prošlu poslovnu godinu završili su uspješno o čemu će uskoro biti riječi i na skupštini dioničara. U prva tri mjeseca ove godine nastavili su s izuzetno dobrim rezultatima.
Rezultat je to niza mjera koje su u Zvečevu poduzeli da bi lakše prebrodili globalnu krizu. Od činjenice da svoj poslovni uspjeh godinama grade na provjerenim potezima, do činjenice da su na vrijeme prepoznali i pripremili se za sve poteškoće. No, tu je i priprema za ulazak Hrvatske u EU, pa su već prihvatili europske standarde u radu te u kriznom vremenu potrošačima ponudili nove i kvalitetne proizvode. I na kraju - ključna je bila stručnost kadrova i rukovodstva koji su znali povući prave poteze.
Stoga Berislav Miličević, vodeći čovjek u pogonu žestokih pića, ističe da svaka kriza nosi poteškoće, ali i dobre strane.
»Kriza je izazov i mi smo joj upravo tako i pristupili, te umjesto kuknjave, uz racionalizaciju u svakoj tehnološkoj fazi, odlučili smo je iskoristiti tako da prihvatimo nove standarde i ponudimo nove proizvode. U krizi smo se pripremili za vrijeme poslije krize i mislim, a rezultati to i pokazuju, da smo za sada u tome uspjeli«, kaže Miličević.
Umjesto kredita koji bi samo opterećivali proizvodnju, u Zvečevu su se opredijelili za planski smišljenu racionalizaciju, za novi razvoj, ponudivši tržištu nove čokolade te cijelu paletu likera na bazi voćnih sokova i voćnih destilata, bez dodatnih aroma. Tu je i novi čokoladni liker koji tek treba zakoračiti na tržište. Oni koji su kušali nove proizvode imaju samo riječi hvale, tvrdeći da će osvojiti potrošače i na tržištu biti pravi »bum«. U Zvečevu ništa nisu prepustili slučaju, pa je i marketinška politika posvećena upravo novim proizvodima.
Trošarine uvode red na tržištu alkoholnih pića
U prva tri mjeseca je realizacija čokolade porasla za 37 posto, a izvoz čak za 35 posto. U pogonu žestokih pića realizacija je dva posto manja isključivo zbog primjene Zakona o trošarinama. No, pozdravljaju uvođenje trošarina jer će se time na našem tržištu alkoholnih pića uvesti red, pa će te mjere dugoročno tvornici koristiti. Iako smanjena realizacija u pogonu žestokih pića nije bitno utjecala na financijske pokazatelje, i dalje zabrinjava - nelikvidnost. Naime, kad je riječ o trošarinama i drugim obvezama prema državi, u požeškoj tvornici moraju sve na vrijeme i u sklopu zakonskih propisa podmiriti. Međutim, njihovi kupci im plaćaju robu u razdoblju od 120 i više dana. U Zvečevu se nadaju da će se izlaskom iz krize stanje znatno popraviti.