Hrvatska zauzima sve važnije mjesto među zemljama koje svijet prepoznaje po razvoju visoke tehnologije. Istaknuli su to sudionici treće konferencije Poduzetnički mindset. Ta je konferencija u Zagrebu okupila neke od vodećih hrvatskih poduzetnika među kojima su Mate Rimac, Silvio Kutić, Matija Kopić, Dario Marenić, Renato Radić i Tana Zimmermann.
Konferencija je imala podnaslov Lideri među nama, pa je većina govornika i panelista poseban naglasak stavila na vrijednost ljudi koji rade u njihovim tvrtkama.
Mate Rimac trenutačno zapošljava 1500 ljudi, no njegova se tvrtka Rimac Automobili ubrzano razvija, pa otvara nova radna mjesta.
„Kampus u Kerestincu neće nam biti dovoljan. Otvorili smo lokaciju u Londonu, a tim u Splitu proširujemo s pedeset na nekoliko stotina ljudi. Već sada radimo na novim lokacijama u Hrvatskoj i izvan nje“, kazao je Rimac.
Tvrtka Rimac Automobili trenutačno, među ostalim, radi na razvoju robotaksija. Za njih je zainteresiran niz gradova iz Europe i s Bliskog Istoka, no Rimac se nada da će taj sustav prvo zaživjeti u Zagrebu.
„Transport i energija će napraviti veliku ne samo industrijsku, nego i društvenu promjenu u sljedećem desetljeću ili dva. Sada se ide jako na zelenu energiju, ide se na elektrifikaciju svega što je sada fosilno“, rekao je Rimac.
Njegov posao snažno utječe na razvoj Svete Nedelje.
„U Svetoj Nedelji je 920 poduzeća i obrta različitih veličina. Svakome od njih pristupamo individualno“, rekao je gradonačelnik Svete Nedelje Dario Zurovec te dodao da se zbog doseljavanja obitelji s djecom u tom gradu planira izgradnja novih dječjih vrtića i škola. Poželio je da Hrvatska dobije desetak investicija poput Rimčeve.
Infobip, prvi hrvatski jednorog, trenutačno zapošljava 3500 ljudi, a urede, uz sjedište u Vodnjanu, ima u 75 gradova diljem svijeta.
„Do sada smo rasli organski, a sada planiramo i strateške akvizicije. Cijela naša industrija raste za 35 posto godišnje“, rekao je Silvio Kutić, suosnivač Infobipa.
Optimističnu priču s pozornice konferencije Poduzetnički mindset podijelio je i Matija Kopić, izvršni direktor tvrtke Gideon Brothers.
„Ljudi iz Hrvatske stvaraju robote za cijeli svijet“, kazao je Kopić te istaknuo zahvalnost djelatnicima tvrtke, investitorima i klijentima: „Nikada nemojte zaboraviti ljude koji su prvi vjerovali u vašu ideju!“
Predviđa se da će u idućih deset godina svijet preplaviti 15 milijuna autonomnih mobilnih robota, no kako bi hrvatska tvrtka u tome imala što veći udio, Kopić je svjestan da treba biti lider koji je tu za svoje ljude.
S takvim se liderstvom slaže i Renato Radić, direktor Prima Grupe, jednog od najvećih proizvođača namještaja u ovom dijelu Europe.
„Ljudi su najvažniji. Lideri trebaju njegovati četiri ključne vrijednosti: samospoznaju, osjetljivost, ljubav i odvažnost”, rekao je Radić te poručio: „Kultura poduzetništva je kultura stvaranja.” Smatra da su krize potrebne: „Izgrađuju nas i čine boljima”.
Svoje iskustvo s krizom koju je prouzročio novi koronavirus, sa sudionicima konferencije podijelio je Igor Klaja, direktor OTCF grupe i EY Poduzetnik godine u Poljskoj.
„Preko noći smo morali zatvoriti 200 trgovina diljem Europe i nismo imali dovoljno novca za preživjeti. Imali smo najviše za isplatu plaća za iduća dva mjeseca. Neke su tvrtke počele otpuštati ljude, no ja sam odlučio napraviti suprotno. Neću nikoga otpustiti! Prvo sam morao zaštititi svoje ljude. Ako se ja brinem za njih, oni će se brinuti za tvrtku. Ja sam kao lider zadužen za njih, a oni jedni za druge. COVID-19 je promijenio pravila igre. Dobili smo priliku unaprijediti tvrtku, promijeniti vrijednosti i procese“, otkrio je Klaja u razgovoru s Ladom Tedeschi Fiorio iz Atlantic Grupe.
Poseban glazbeni gost na konferenciji Poduzetnički mindset bio je Nenad Bach.
Konferenciju je 150 ljudi pratilo uživo, a 2500 putem YouTubea zahvaljujući A1 gigaBITNOJ optičkoj i 5G mreži.
Kao nastavak konferencije Algebra MBA poslovna škola organizirala je Leadership Talent Turnir. Vrijedne Algebra MBA edukacije osvojili su pobjednik turnira Bezbrižni tim iz tvrtke Wiener Osiguranje te timovi iz Jamnice i JGL-a koji su zauzeli drugo i treće mjesto.
Konferenciju Poduzetnički mindset organizirala je medijska platforma Poduzetnik, a programski partner je bio EY Hrvatska.