Iako žene čine više od polovine stanovništva Hrvatske, u poduzetništvu je dva i pol puta više muškaraca. Zbog toga je neophodno sustavno poticanje ženskog poduzetništva, istaknuto je na Networking breakfastu, tradicionalnom okupljanju za poduzetnice i poslovne žene koje organizira Women in Adria.
„Žensko je poduzetništvo u Hrvatskoj neiskorišten potencijal, stoga ga podržavamo i potičemo kako bi barem polovica poduzetnika bile žene. Upravo zbog toga naše ministarstvo ženama kod prijava na natječaje daje dodatne bodove“, istaknuo je ministar poduzetništva i obrta Gordan Maras te naveo kako bi na rukovodećim pozicijama općenito trebalo biti više žena.
Budući da su za uspjeh u poslovnom svijetu neophodne pregovaračke vještine, predavanje o toj temi održala je Davorka Biondić Vince.
Jedan od glavnih razloga što žene imaju niže plaće od svojih muških kolega, je njihova nesklonost pregovaranju. Takvo je ponašanje usađeno odgojem. Naime, u patrijarhalnim društvima dječake se potiče da razvijaju natjecateljski duh, a djevojčice da ugađaju, tj služe drugima.
„Odgoj ne bi smio omesti žene u profesionalnom razvoju. Pregovaračke se vještine mogu naučiti i upravo je svladavanje takvih vještina neophodno da se današnja statistika vezana uz zastupljenost spolova u poslovnom svijetu promijeni. Trenutačno u viskom menadžmentu samo 13 % čine žene. Promjeni trenda na ruku idu i urođene osobine žena. Naime, ženske menadžerske osobine bolje odgovaraju zahtjevima suvremenog poslovnog okruženja“, kazala je Davorka Biondić Vince, poslovna savjetnica koja je 25 godina provela na menadžerskim poslovima u stranim korporacijama.
Obrazlažući koje su prednosti žena nad muškim pregovaračima, kazala je: „Žene u odnosu na muškarce više pažnje pridaju stvaranju dobrog prvog dojma, pregovaraju taktičnije, aktivno slušaju sugovornika, lakše razvijaju odnose i kod konflikta se pokazuju kao bolji diplomati, sklonije su dijeljenju informacija i moći, potiču suradnju, lakše razumiju tuđe ponašanje i probleme, emotivno su izdržljivije, imaju veću samokontrolu, izbjegavaju rizik i spremne su priznati vlastite pogreške.“
Na kraju skupa Women in Adrije predstavljen je novi modni projekt hrvatskog ženskog poduzetništva. Klara Cadieux osnovala je modnu marku Cadieux namijenjenu poslovnim ženama. Njezine se kolekcije kreiraju i proizvode u Hrvatskoj.
Sponzori skupa bili su PBZ i PBZ Card.