Svi kupci nisu isti i slušanje nekih grupa kupaca može dovesti poduzeće do propasti, tvrdi Rajesh Chandy, stručnjak za marketing i inovacije s London Business Schoola.
Profesor Chandy je u Zagrebu održao predavanje 07. i 08. svibnja u sklopu Advanced Program in Business, executive education programa namijenjenog obrazovanju srednjeg i visokog managementa. Svjetski priznati autoritet za marketing i inovacije, predavao je o problemima koji mogu proizaći iz slijepog praćenja želja potrošača i inicirao raspravu o primijenjenim inovacijama među sudionicima programa.
Inovacije nisu bezuvjetno pozitivne - pravilno uvođenje i upravljanje inovacijama je od presudne važnosti za ostvarivanje rasta. Profesor Chandy je ilustrirao neuspjeh u tom području na primjeru Kodaka: iako je Kodak stvorio prototip digitalnog fotoaparata '70-tih godina i pažljivo slušao svoje kupce, poduzeće je strelovitom brzinom izgubilo dominantan položaj na tržištu, jer je bezuvjetno slušalo najglasnije kupce, one kojima je odgovaralo stanje kakvo jest - bez uzimanja u obzir želje budućih kupaca. Time je Kodak osigurao gubitak svog položaja poslije rasprostranjenja digitalne fotografije, zaključuje prof. Chandy.
Okrećući se primjerima uspješno provedenih inovacija, profesor je analizirao M-PESA, usluge digitalnog plaćanja kenijskog operatera Safaricom (u vlasništvu Vodafonea).
Oba dana predavanja su završila u dugoj raspravi među polaznicima, usmjeravanoj od strane prof. Chandyja, o kulturi inovativnosti u njihovim poduzećima i mogućim inovacijama za rast u sljedećih pet godina. Osim što su podijelili iskustva iz svojih poduzeća, polaznici su ponudili i ideje za inovativne proizvode za hrvatsko i regionalno tržište. Kako profesor Chandy ukazuje, inovativnost se može svesti na prijenos koncepta iz jednog područja u drugo, a svrha diskusija među polaznicima - koji dolaze iz raznovrsnih industrija i segmenata - je bila poticanje upravo toga.