S unapređenjem na poslu dolazi i puno novih stvari - novi zadaci, nove situacije, možda i novi ljudi i više odgovornosti. Neki ljudi vole rizik, vesele se novim i nepoznatim stvarima, međutim neki baš i ne. Kako se onda odlučiti hoćeš li se prijaviti ili hoćeš li prihvatiti ponuđenu višu poziciju.
Neki ljudi su ambiciozniji i teže konstantnom osobnom i profesionalnom rastu i razvoju. Poslodavci koji cijene takve osobine često i „guraju“ takve zaposlenike, pa im se nerijetko i ponudi radna pozicija na višoj hijerarhijskoj ljestvici. Kada se otvori novo radno mjesto unutar firme, neke daju prednost prijave svojim zaposlenicima. Razlozi i prednosti su brojne; interni zaposlenici bolje poznaju firmu, poslovne procese, kolege i kako sve funkcionira. Novom zaposleniku bi vremenski trebalo više za prilagodbu u novoj okolini, iako bi se možda i brže snašao u samom poslu. No, kada se radi o unapređenju, s njime neophodno dolaze i razne nove stvari.
Dobar osjećaj
Bilo da ti je poslodavac ponudio višu poziciju ili se samoinicijativno prijavljuješ, lijep je i ugodan osjećaj da je netko prepoznao tvoj rad i trud. To ti služi i kao svojevrsna potvrda, ali i motivacija za dalje. Nikad ne radiš uzalud i ni za koga drugog osim za sebe samog jer ti nitko ne može oduzeti tvoje znanje.
Nepoznata uloga
Iako si upoznat s opisom posla, nemoguće je da znaš apsolutno sve što te čeka. S jedne strane ti to može predstavljati veliki izazov i izazivati nelagodu, ali s druge pak strane, sjeti se početka na sadašnjem poslu – situacija je bila identična. Stavi fokus na sve lijepe stvari koje te čekaju, nove i zanimljive ljude, proširenje znanja, bogatije iskustvo, „jačanje” vještina, stjecanje novih i ostalo što te osobno veseli.
Drugačiji poredak na hijerarhijskoj ljestvici
Još jedna stvar koja se može dogoditi s promjenom tvoje radne pozicije jest da će jučerašnji kolege sada biti na nižoj hijerarhijskoj ljestvici. To za sobom može „povući” i malo drugačije odnose, tj. drugačiji pristup i komunikaciju. Možda ćeš sada ti biti ona osoba koja treba motivirati, pitati za mišljenja i prijedloge, organizirati brainstroming, ili ona osoba koja donosi zaključke i odluke. Zato bi bilo poželjno da u svoje odnose na poslu uneseš još više aktivnog slušanja, poštovanja, razumijevanja i strpljenja.
Ako ti unapređenje i izlazak iz zone komfora zvuče kao preveliki rizik, uvijek se zapitaj što je najgore što se može dogoditi. Razmisli o svojem odgovoru i ako smatraš da možeš podnijeti najgori scenarij, vrijeme je za nove izazove!
Martina Raškaj
Savjetnica za životopis i zapošljavanje