Povremeni prijevoznici putnika jučer su na u Zagrebu ispred Sabora opet prosvjedom upozorili na svoju neodrživu poziciju
Naime, ovaj sektor jedan je od najpogođenijih pandemijom koronavirusa s padom prihoda od 95 do 98 posto.
Stoga traže hitnu dodjelu bespovratnih sredstava iz fondova EU, nastavak mjera za očuvanje radnih mjesta, moratorij na leasinge i kredite te ubrzani postupak dobivanja novca za likvidnost. Kako pojašnjavaju iz Udruge Glas poduzetnika, inicijatora, u pitanju je opstanak 20.000 ljudi.
“Ne mogu samo reći – država nema novca. Zbog leasing zadužnica mnogi bi mogli ostati i bez krova nad glavom jer su prijevoznici bez novca, a prijete im ovrhe nakon zakonskog razdoblja aktivacije koje je pred vratima”, kaže Dražen Oreščanin iz udruge te dodaje da su mnoge europske vlade poduzele sve što su mogle da spase sektor u svojim zemljama.
Slovenija svaki autobus dnevno financira s 40 eura, a dogovorili su i minimalnu plaću za prijevoznike. Njemačka ima sličan sistem. Predviđa se da će do sljedeće godine u Hrvatskoj propasti ili drastično pasti odnosno minimalizirati obujam posla od 50 do 80% povremenih prijevoznika.
Povremeni prijevoz putnika neizostavni je segment turizma, ističu prijevoznici, a uz ostalo je povezan i s obrazovanjem (organizirani školski izleti, ekskurzije i svakodnevni prijevoz učenika na nastavu), sportom (prijevoz sportskih klubova i navijača) i kulturom (prijevoz KUD-ova, zborova, plesnih skupina…). U sektoru je oko 2000 tvrtki s 20.000 zaposlenih i više tisuća autobusa i kombi vozila.
Članak je prenesen s portala poslovni.hr