'Prve čarape sašila sam si za Olimpijadu, a sada prodajem više od 20.000 pari godišnje'

FOTO: Tomislav Krišto / CROPIX

'Prve čarape sašila sam si za Olimpijadu, a sada prodajem više od 20.000 pari godišnje'

Napravila sam te čarape, odvozila u njima Olimpijske igre, a zatim sam nastavila s razvojem svog brenda...

Nisam mislila da će to postati moj biznis, ali krenula sam malo po malo i sada je to jedna ozbiljna priča - govori nam Morena Makar, još do prije nekoliko godina najbolja hrvatska snowboarderica u disciplini halfpipe, koja iza sebe ima bogatu karijeru u Svjetskom kupu, ali i povijesni plasman na Olimpijskim igrama.

Ekstremni sportovi
Nalazimo se u obiteljskoj tvornici Makar u Samoboru, gdje nastaju njezine Dogma socks čarape, brend specijaliziran za trčanje, skijanje/bordanje, planinarenje, trekking... U takvim je čarapa Morena Makar provela pola svojega života, bordajući okolo po svijetu, pa je točno znala što i kako treba učiniti da bi se dobila kvalitetna i funkcionalna sportska čarapa. Prve su to takve čarape proizvedene u Hrvatskoj, a Makar ovdje vodi “one girl show”. Sama nabavlja materijale iz Švicarske, Španjolske i Slovenije, sama dizajnira proizvod, osmišljava njegovu funkcionalnost, nadzire proizvodnju, pakira ga, oglašava i distribuira. Otkako je ozbiljnije krenula s Dogma socks pričom, kaže, godišnje proda i do dvadesetak tisuća pari čarapa, a one se, osim u specijaliziranim, sportskim trgovinama u Hrvatskoj, mogu nabaviti i u Sloveniji, Austriji, Njemačkoj i Rumunjskoj. Uskoro će, navodi Makar, biti dostupne i na Amazonovom webshopu.

- Okružena sam čarapama od jutra do mraka. Sanjam ih - reći će djevojka koja je hrvatsko tržište već osvojila, a sada je vrijeme da Dogmice približi i strancima te pronađe svoje mjesto na vanjskom tržištu. U tome joj pomažu i vrhunski sportaši-influenceri koje ima u svojem timu i koji šire riječ o njezinim proizvodima. Prođe li sve po planu, dvije vrhunske snowboarderice bi u Dogma čarapama trebale nastupiti i na idućim ZOI u Pekingu.

- Hrvatska je relativno malo tržište za ovakav proizvod, fokus je osvajati strana tržišta i tamo postati prepoznatljiv brend. U počecima je bilo teško, ljudi su nepovjerljivi jer nikada nisu čuli za nas, ali s vremenom će i to proći - uvjerena je Makar, koja je tijekom godina ostvarila suradnju i s junacima iz HGSS-a, koji pomažu ljudima u nevolji upravo u Dogma čarapama.


Cijeli članak dostupan na:novac.jutarnji.hr

Petak, 04.10.2019.