Prvi domaći priručnik za lijepo ponašanje na društvenim mrežama, čije je stvaranje potaknuo Hrvatski Telekom, dostupan je u tiskanom izdanju.
Uskoro će biti dostupno i besplatno digitalno izdanje e-bontona na Planetu 9, HT-ovoj usluzi koja korisnicima omogućuje kupnju i čitanje e-knjiga. E-bonton je osmislio i pokrenuo Hrvatski Telekom, dok su pravila na Facebook stranici HT-a predlagali sami korisnici društvenih mreža. Cilj priručnika, koji će se paralelno s kontinuiranim razvojem društvenih mreža nadopunjavati i obnavljati jednom godišnje, jest definirati jasnije komunikacijske smjernice koje bi značajno pridonijele boljem razumijevanju svih uključenih korisnika društvenih mreža.
Prvi e-bonton sadrži 130 odabranih pravila podijeljenih po kategorijama Facebook, Twitter i Ostale društvene mreže. Domaća online zajednica pokazala je velik interes za priručnik, što dokazuje više od 600 prijedloga prikupljenih u samo tjedan dana.
Najbolje među vrlo kreativnim i korisnim prijedlozima odabralo je stručno povjerenstvo koje su sačinjavali članovi – eksperti s iskustvom promatranja najraznovrsnijih oblika komunikacije kao međuljudske interakcije: dr. sc. Mirjana Krizmanić, dr. sc. Sandi Blagonić, Rajka Rusan, Boris Radošević, Sanja Vale i Maja Weber.
Maja Weber, direktorica odjela za odnose s javnošću HT-a, ovom prilikom izjavila je: 'Budući da u Hrvatskom Telekomu i sami intenzivno sudjelujemo u komunikaciji na internetu, posebno na društvenim mrežama, ponekad nailazimo na situacije u kojima bi postojanje jasnijih komunikacijskih smjernica značajno pridonijelo boljem razumijevanju svih uključenih sudionika. Izdavanjem ovog priručnika željeli smo svim postojećim i budućim korisnicima društvenih mreža omogućiti okvir za lakšu komunikaciju i snalaženje', napomenula je Maja Weber te navela da se prvi e-bonton u nadolazećim godinama planira nadopunjavati novim prijedlozima, ovisno o tome kako će se mijenjati kanali i sama komunikacija.
Članica žirija Rajka Rusan, novinarka i urednica Hrvatskog radija, zamijetila je kako većina prijedloga, iako su pristigli od mlađe populacije, svjedoči o zadržavanju tzv. 'starinskog', univerzalnog morala i na društvenim mrežama.
HT, kao vodeća kompanija na telekom tržištu u Hrvatskoj, aktivno sudjeluje u komunikaciji i na društvenim mrežama. U želji da doprinese boljem međusobnom razumijevanju i poštivanju svih korisnika društvenih mreža, HT se odlučio za izradu ovog takozvanog bontona 21. stoljeća za hrvatsko tržište.
Ujedno, e-bonton se, kao svojevrsna vizija smjernica za komunikaciju novog doba, objavljuje u godini u kojoj se obilježavaju tri značajne obljetnice iskustva u komunikacijama - 130 godina fiksne telefonije u Hrvatskoj, 20 godina mobilne telefonije te pet godina MAXtv-a.