Putničke agencije očekuju dobre rezultate ove godine: Godišnji promet im je oko 3 milijarde kuna

Putničke agencije očekuju dobre rezultate ove godine: Godišnji promet im je oko 3 milijarde kuna

Stanje na tržištu za putničke agencije u Hrvatskoj je dobro, a većina ih, pogotovo članice Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA), nakon lanjskog pozitivnog poslovanja i ove godine očekuje slične rezultate, ocjenjuju iz UHPA-e.

"Gledamo li ukupno poslovanje članica UHPA-e, prihodi i dobit su u 2018. rasli, no sigurno nisu sve agencije zadovoljne poslovanjem, jer iz godine u godinu se otvaraju nove tj. konkurencija se povećava. Teško je reći koliko turističkih agencija ima u Hrvatskoj, jer se barata s raznim podacima i izvorima, no ono što znamo je da UHPA ima ukupno 220 članica, koje imaju oko 3300 stalno zaposlenih i rade ukupno oko 3 milijarde kuna prometa godišnje", iznosi za Hinu predsjednik UHPA-e Tomislav Fain.

S  obzirom da je, kako kaže, rad u agencijama privlačan mladim ljudima, većina agencija nema problema kod pronalaska agencijskih djelatnika, no i njima je problem pronaći neke struke koje nedostaju, poput kvalificiranih vozača, skipera i ostalih vanjskih suradnika.

Cijene agencijskih usluga ove godine ostaju otprilike na razini prošle godine

Na pitanje o cijenama agencijskih aranžmana i drugih usluga te jesu li ove godine konkurentne, Fain ističe kako svaka agencija ima svoju poslovnu politiku i sama odlučuje o cijenama te je stoga teško definirati jesu li konkurentne ili ne.

"Komunicirajući s partnerima i kolegama mogu sa sigurnošću reći da cijene agencijskih usluga ove godine ostaju otprilike na razini prošle godine, ali naravno da neke cijene ne ovise o agencijama, poput izleta u neki nacionalni park. Ako oni dignu cijenu ulaznica, naravno da se povećava i cijena izleta", kaže Fain.

Ukupno gledano, ove se godine, kako dodaje, za sličnu ponudu u Grčkoj se može proći jeftinije nego u Hrvatskoj, a u Turskoj i duplo jeftinije, pri čemu napominje da uvijek treba imati u vidu da te zemlje nude drukčije turističke proizvode te da se s njima i ne treba uspoređivati.

"Cijena je bitan faktor, no najvažnije je kakvu vrijednost dajemo za novac. Hrvatska mora iskoristiti kvalitetu same ponude i svoje konkurentske turističke prednosti s fokusom na autentičnost i kvalitetu", smatra Fain, koji vjeruje u dobre, moguće i bolje predsezonske rezultate ove godine, čemu bi mogao pridonijeti i kasniji termin uskrsnih blagdana i školskih proljetnih praznika koji se 'naslanjaju' na prvosvibanjske praznike.


Cijeli članak dostupan na: index.hr

Utorak, 26.03.2019.