Možete li zamisliti radni tjedan koji traje četiri umjesto pet dana, a vaša plaća ostane ista? Iako se mnogima to sada čini nezamislivo, sretnu vijest o skraćenom radnom tjednu jučer su primili radnici tvrtke "Webpower Adria", specijalizirane za e-mail marketing i marketing automatizacije.
Tvrtka "Webpower Adria" u vlasništvu je mladog i uspješnog Nizozemca Jana de Jonga, koji se prije 15 godina preselio u Hrvatsku i pokrenuo svoj posao. Jan de Jong prošle je godine punio medijske stupce inicijativom o uvođenju digitalnih viza za nomade, a upravo zahvaljujući njemu Hrvatska je prepoznala tu veliku priliku i postala jedna od prvih deset zemalja na svijetu koja je zakonski regulirala boravak digitalnih nomada. Početkom ove godine na snagu je stupio novi Zakon o strancima, prema kojem se digitalnim nomadima može odobriti privremeni boravak u trajanju do godine dana.
Ovaj put povod za razgovor s njim bila je upravo odluka o skraćenom radnom tjednu.
– Današnji način rada drastično se promijenio otkad smo prvi put doživjeli globalnu pandemiju. Preko noći naši su se domovi pretvorili u urede, a tvrtke su promijenile način mjerenja rezultata. Više nismo mjerili vrijeme koje su ljudi proveli u uredu, nego smo bili više usredotočeni na ono što je doista važno – rezultate. Rad od kuće ima mnoge prednosti, ali nije sve savršeno. Radno vrijeme ovih je dana sve zamućenije, a osobito kad smo tek počeli raditi od kuće, sjetite se samo koliko ste puta kasno navečer dobili e-mail od kolege – objašnjava nam Jan.
Ističe kako je, primjerice, Island proteklih godina proveo nekoliko eksperimenata testirajući skraćeni radni tjedan. Rezultati su pokazali da upravo rad od četiri dana u tjednu smanjuje stres, ali i povećava produktivnost. U Nizozemskoj je također uobičajeno raditi manje od pet dana, što su radnici odlično prihvatili.
– Tvrtka "Webpower Adria" osnovana je 2016. godine i trenutno zapošljava devet radnika. Mlada smo i dinamična tvrtka sa sjedištem u Zagrebu, a prosječna dob zaposlenika je 28 godina. Bili smo prva tvrtka lokalno prisutna u Hrvatskoj koja je nudila marketing putem e-pošte i usluge automatizacije marketinga. Volimo drukčije raditi stvari, biti otvorenog uma i imati jedinstven pristup načinu na koji vodimo i razvijamo svoje poslovanje. U skladu s našim jedinstvenim pristupom načinu vođenja i razvoja poslovanja, željeli smo biti među prvim tvrtkama u zemlji koje su uvele četverodnevni radni tjedan. Čvrsto vjerujem da ako se brinete o svojim radnicima, oni će se brinuti o vašim klijentima – naglašava naš sugovornik.
Kako su zaposlenici reagirali kad ste im priopćili da više neće raditi pet dana u tjednu, nego četiri, zanimalo nas je.
– Naši su zaposlenici bili oduševljeni i uzbuđeni kad smo im rekli da ćemo od rujna uvesti četverodnevni radni tjedan. Njihove reakcije bile su neopisive. Svi imaju veliki osmijeh na licu, a bilo je čak i suza radosnica – iskreno će Jan.
Dodao je kako je ova odluka veliki korak, ali i odgovornost da se ide u ovom smjeru.
– Budući da volim osnažiti ljude i dati im onoliko odgovornosti koliko mogu podnijeti – njihov je prvi zadatak međusobno se dogovoriti tko će koji dan biti slobodan. Predstava ide dalje, a mi ćemo, naravno, i dalje našim klijentima ostati na raspolaganju pet dana u tjednu – kazao nam je Jan...
Cijeli tekst pronađite na linku.