Rodić: Kroz poljički soparnik u cjelosti obnovili smo proizvodnju blitve i proizvodnju češnjaka

Rodić: Kroz poljički soparnik u cjelosti obnovili smo proizvodnju blitve i proizvodnju češnjaka

Nekad jelo za siromašne, danas jelo od kojega žive mnoge obitelji na području nekadašnje Poljičke republike. Riječ je o soparniku koji je temelj proizvodnje OPG-a Rodić. Kako je počeo s proizvodnjom soparnika prisjeća se Petar Rodić, u razgovoru za PoslovniFM i podcast Poslovni đir, kojeg uređuje i vodi Ojdana Koharević.

– Odlučili smo se zbog toga što se na prostoru Poljica počelo proizvoditi sve i svašta s naznakom da je to iz Poljica. Nas par smo se odlučili za proizvodnju soparnika, a kako sam imao zemlju u mjestu Trnbusi odlučio sam otvoriti svoj OPG i proizvoditi soparnik. Nisam požalio, jer sam kroz taj OPG bio na mnogo seminara u Hrvatskoj i Europi o proizvodnji autohtonih proizvoda, baš iz Poljica. – priča Petar Rodić.

Kako kaže, kroz poljički soparnik u cijelosti su obnovili proizvodnju blitve (blitva je važan sastojak soparnika op.a.), to je sada čak pet do deset puta više proizvodnje ovoga povrća. To je njihova, autohtona blitva, a posebno je tražena za vrijeme fešta. Uz to, povećali su proizvodnju češnjaka, jer je na tržištu počeo dominirati kineski češnjak.

– Posebno je to očito u Gornjim Poljicima jer u tim mjestima nema navodnjavanja, a luk i češnjak su se uzgajali od davnina. Uz to, obnovljeni su i maslinici te posađeni novi maslinici kako bi se to poljičko ulje proizvodilo na ekološki način, nabraja Rodić. Vratila se i proizvodnja vina, jer se podižu novi vinogradi, a sade se i višnje. Cjelovit, vrlo informativan, autentičan i inspirativan razgovor poslušajte u streamu prvog poslovnog radija PoslovniFM, na podcast platformama Mixcloud i Spotify (u nastavku izravno linkovi) ili preuzmite za kasnije slušanje, kad god želite.

 

Brend Forum 2024

Brend Forum 2024: Poznati su sudionici i izniman stručan program. Ulaznice vas čekaju!

Vlasnici OPG-ova udahnuli su novi život svome kraju, no na početku poduzetničkoga puta nije bilo uvijek lako.

– Kao i na svakom početku imate porođajne muke, no kad odredite cilj, tada je mnogo lakše. Edukacije i potpore Ministarstva su bile jako dobre. Međutim, imali smo i jedan vakuum kad se naši proizvodi uopće nisu kupovali, a sve zbog uvoza. – prisjeća se Rodić. Tada su se kvalitetom ipak uspjeli održati na tržištu i razvijati obiteljska poduzetništva.

Naglasio je kako su im na početku mnogo pomogle državne potpore, a one su važne i sada, no pod nešto izmijenjenim uvjetima.

– Prije niste morali imati zemlju u svom vlasništvu 1/1 sad to morate, a uz to morate imati i kapital. Najvažnije je da mladi ljudi imaju povoljne uvjete pa treba dobro pratiti natječaje Ministarstva poljoprivrede, savjetuje Rodić.

Soparnik ima tri zaštite; kao nematerijalno kulturno dobro RH, zaštitu zemljopisnog porijekla, te europsku zaštitu, a bit će i pod zaštitom UNESCO-a, za što očekujemo podršku resornih ministarstava.

Rodić ističe da oni kao OPG-ovi ne mogu nikako konkurirati velikim lancima, no može se proizvoditi manje količine i plasirati na tržištu. No, proizvode OPG-ova opterećuje i visoka stopa PDV-a od 25 posto.

– Svakako bi trebalo poraditi na smanjenju PDV-a čime bi se potaknula proizvodnja naših autohtonih proizvoda, ocjenjuje Rodić.

Zbog povećanja cijena gnojiva, radne snage, morali su poskupiti i svoje proizvode, no kako kaže Rodić, uspijevaju naći ravnotežu između poskupljenja sirovina i podizanja cijena njihovih proizvoda.

Međutim, ponekad cijene diktiraju i prirodni uvjeti, poput suše ili nametnika kao što je žilogriz koji je prepolovio urod trešnji. Zbog obveza ekološke proizvodnje, oni svoje nasade ne smiju tretirati zaštitnim sredstvima, no zbog nametnika više nemaju količine za tržište, već samo za svoju proizvodnju.

Preuzeto sa poslovnifm.com

poslovni.FM

poslovni.FM

Nastao kao izraz želje da se dobre priče i događanja, kao i uspjesi poduzetnika predstave širom krugu ljudi, posebno i zato što u današnjim mainstream medijima gospodarstvo i poduzetništvo ne dobivaju količinu prostora koja bi bila u skladu s njihovom snagom i značenjem, na hrvatskom medijskom tržištu pokrenut je PRVI POSLOVNI RADIO koji će sve svoje aktivnosti usmjeravati i provoditi pod brendom poslovniFM.

W: poslovnifm.com

Petak, 31.05.2024. / Ojdana Koharević, poslovnifm.com