Pilot projekt Odvoz-dovoz

Šef odlučio: Njih dovozite na posao i razvozite kući

Šestorica su se radnika osječkog GPP-a na posao posljednja dva mjeseca vozila 'kao direktori'. Dvojica su kolega dolazila po njih na kućnu adresu, i do 70 km udaljenu od GPP-a, i vraćala ih na kraju radnog dana. Četvorica su kasnije preselila u Osijek. Dvojicu još uvijek voze od vrata do vrata.

Nije riječ ni o kakvim povlasticama. Direktor Gradskog prijevoza putnika Igor Medić tako je odlučio stati na kraj zaposlenicima s lažnim prebivalištima. Sumnjiv mu je bio povelik broj djelatnika koji žive izvan Osijeka i za putne im se troškove isplaćuje i do 1.500 kuna mjesečno.

Pojedinci su se, otkrio je, prijavljivali na nekretninama koje imaju u mjestima od posebne skrbi ili drugdje, iako stvarno žive u Osijeku. Kupio je dva dostavna vozila i ključeve u ruke dao dežurnim vozačima. Oni su "sumnjive" kolege vozili doma, ali na adresu koju su naveli kao prebivališnu. Pilot projekt nazvan je jednostavno Odvoz – dovoz.

"Najprije smo ih pozvali neka usklade prebivališnu adresu sa stvarnim mjestom stanovanja. Ne učine li to, a utvrdimo zlouporabu, pokrenut ćemo prekršajni postupak i otkazati im ugovor o radu", priča Medić.

Kombiji se već isplatili
Bilo je to 3. lipnja, a uslijedile su najveće "selidbe" u povijesti GPP-a. Na policiju je otrčalo i adresu promijenilo njih desetero. Šestorici drugih priopćeno je kako im se “želi olakšati muka svakodnevnog dolaska na posao” pa će ih se od 1. srpnja voziti. Neke su od njih, doznaje se, ostavljali pred kućama u kojima nema ni struje, vode ili kreveta. Ljubazno bi se pozdravili s vozačem i krenuli prema vratima. Kada bi ovaj poodmakao, sjedali bi u automobil koji su prethodno ostavljali na toj adresi i vraćali se istim putem u Osijek. Ujutro bi ga opet čekali na mjestu na kojem ih je ostavio dan ranije. Imali su pravo i na bonus da ih se dva puta mjesečno odveze gdje žele, no nitko ga nije iskoristio. Četvorica su ubrzo promijenila prebivalište.

"Čak 136.499 kuna godišnje uštedjeli smo na tih ukupno 14 radnika. A dva polovna dostavna vozila, koja ćemo koristiti i u druge svrhe, stajala su nas 50.000 kuna", iznosi računicu Medić.Neki su varali, dodaje, i 20 godina. Dvojicu preostalih vozit će i dalje jer im je to, kaže, isplativije. Sindikati podržavaju njegov projekt.

"Ne podržavamo zlouporabe, za neke smo kolege znali što čine, ali nismo se željeli previše u to miješati. Nas je 366, ne možemo znati tko gdje živi", kaže sindikalist Stjepan Knežević.

Petak, 02.09.2011. / Agencija Vlm / net.hr