Sezona je neizvjesna: ‘Imam apartmane već 40 godina. Nikad nije bilo lošije’

Sezona je neizvjesna: ‘Imam apartmane već 40 godina. Nikad nije bilo lošije’

Hrvatska udruga turizma upozorava da je ova turistička sezona za Hrvatsku neizvjesna i izazovna. Iako nedostaje radnika, navodno nema ni toliko gostiju. No, vlasnik hotela u Puli smatra da je dobra priprema u predsezoni ključna za dobru popunjenost.

“Uspjeli smo za srpanj i kolovoz napraviti 70 do 80 posto popunjenosti. 'Last minute' rezervacije su spašavanja u zadnji trenutak ako nam sobe nisu popunjene. Mi smo za sada u plusu i za lipanj, srpanj i kolovoz”, rekao je za RTL Danas vlasnik hotela Denis Zembo.

Treba biti realan i ne očekivati spektakularne brojke

No nisu svi u plusu. Do sredine lipnja, u odnosu na prošlu godinu, broj rezervacija je tri do sedam posto manje. Pad broja rezervacija bilježi 24 posto domaćih hotela i 44 posto kampova, a posebno se ističu apartmanska naselja – 57 posto ima manji broj rezervacija. S druge strane, očekuju povećan broj last minute rezervacija koje bi mogle dovesti do rezultata jednakih prošlogodišnjim.

No, ako se pita turiste, ne treba brinuti jer su oni oduševljeni.

“Malo je skupo, osobito hrana. Ali, Hrvatska je jako lijepo zemlja. Da, sviđa mi se”, govori Stephanie iz Kine.  No, drugima je jeftino. “Doći ću ponovno, nije skupo, cijene su prihvatljive. Mislim da je ovdje jeftinije nego u Grčkoj ili Italiji, govori Austrijanac Walzraud.

U Hrvatskoj udruzi turizma smatraju kako dva ključna izazova prijete turizmu, a to su pitanje radne snage i smanjenje PDV-a. “Smanjite nam PDV na 10 posto i mi ćemo jednokratno povećati plaće 20% i preuzimamo obavezu da idućih pet godina povećavamo plaće po pet posto godišnje”, rekao je Ostojić.

Grčka će, da bi podigla konkurentnost, smanjiti stopu PDV-a na ugostiteljske usluge s 24 na 13 posto i na hotelski smještaj s 13 na 11 posto. Grčka, kao i druge zemlje, tako postaju privlačnije turističke destinacije i velika konkurencija hrvatskom turizmu.

Problem je i u apartmanima. Nisu prazni jer nema gostiju, već zato što ih je previše

“Objekti u kućanstvu rasli su godišnjom stopom od 21,5 posto, a udio hotelskih ležajeva iz godine u godinu se smanjuje. Došli smo sa 16 na današnjih 10,5 posto udjela u ukupnim kapacitetima. A s tako velikim godišnjim rastom kapaciteta u privatnom smještaju, teško je očekivati istu stopu popunjenosti. Tržište će teško to moći progutati. Hrvatskoj treba promjena u ukupnoj strukturi smještajnih kapaciteta. Treba poticati rast hotela jer oni stvaraju mnogo veću dodanu vrijednost i efekte za lokalnu zajednicu”, rekao je za Glas Istre Veljko Ostojić.

“Ovako prazno nije bilo ni za vrijeme rata. Imam deset apartmana, bavim se ovim poslom već 40 godina, kažem vam, nikad nije bilo lošije”, prokomentirala je jedna iznajmljivačica iz Pule koja napominje da je neobično prazno za ovo doba godine. Počela je špica sezone, a na ulicama se i dalje mogu vidjeti pretežno pulske registracije. U kafićima kažu da je promet prepolovljen u odnosu na lanjski srpanj.


Ostatak članka pročitajte na: net.hr

 

Ponedjeljak, 08.07.2019.