Sharp: Vođe moraju vjerovati osobama koje rade za njih

Sharp: Vođe moraju vjerovati osobama koje rade za njih

Prosječan hrvatski lider razmišlja kao patrijarh u obitelji. Dobronamjeran je, ali svoje djelatnike tretira kao djecu. Jako malo povjerenja je dano podređenima.

Vođe moraju vjerovati osobama koje rade za njih čak i ako ponekad pogriješe. Srednji management nema taj osjećaj da im šefovi “drže leđa”, ocijenio je u razgovoru za PoslovniFM Nolan Sharp, Amerikanac koji živi u Zagrebu.

– Dodatno, lideri moraju shvatiti da kod mladih generacija moraš stalno raditi na tome da pridobiješ svoje zaposlene. Najveća promjena koju vidim je da su mlade generacije spremne dati otkaz. Prije je bilo san raditi u državnoj firmi. Više to nije tako. Zaposlenici su danas u moćnijoj poziciji. Danas moraš voditi i dati ljudima šansu. Ne voditi “šakom po stolu”. Ako možeš napravit malo bolju atmosferu na poslu lakše ćeš zadržati svoju ekipu, istaknuo je Sharp u razgovoru za podcast Crocast, kojeg uređuje i vodi Siniša Žugić.

Od Pittsburgha da Stanforda i života u Silicijskoj dolini, Sharp danas podučava ljude vještinama vodstva i povezuje hrvatske poduzetnike u Biznis klubu. Studirao je Elektrotehniku na Stanfordu sljedeći stope svoje sestre. Nakon toga radio je u Hewlett Packardu na serverima i u proizvodnji mikročipova. Kako kaže, pobjegao je iz zlatnog kaveza Kalifornije i vratio se sa suprugom u Hrvatsku. Cjelovit, vrlo informativan, autentičan i inspirativan razgovor poslušajte u streamu prvog poslovnog radija PoslovniFM, na podcast platformama Mixcloud i Spotify (u nastavku izravno linkovi) ili preuzmite za kasnije slušanje, kad god želite.

– Mladim ljudima danas je dostupno sve i ne moraš obavezno ići na Standford da bi uspio.

Mooreov zakon kaže da će se brzina čipova udvostručavati svakih 18 mjeseci, ali Sharp kaže da je Moor prorekao još neke stvari, između ostaloga, “da će s udvostručavanjem brzina čipova eksponencijalno rasti i cijena tvornica za njihovu proizvodnju, što je kroz godine dovelo do toga da većina tvrtki odustaje od proizvodnje čipova.

– Investicija u tvornicu mikročipova bila bi jedna trećina BDP-a Hrvatske. To ne bi imalo smisla ali je kolač u toj industriji toliko velik da ima smisla raditi neke druge stvari. Hrvatska ne treba imati cijelu tvornicu ali tim od dvadeset ili trideset stručnjaka bio bi super za jednu Hrvatsku i mislim da Hrvatska ima sjajne predispozicije za to, objašnjava Sharp.

Ponosan je da govori hrvatski bez obzira na to što misli da mu je jezik daleko od savršenog. Hrvatska se u proteklih 20 godina u njegovim očima jako promijenila.

– Vidim puno promjena. Sjećam se kako je bilo mladima tada, kada sam došao 2001. Sjećam se se što je to značilo biti apsolvent prije bolonjskog sustava. Ljudi u bili apsolventi četiri ili pet godina. Kada vidim gdje sam ja danas osjećam se jako dobro, jer sam u tim ranim godinama mogao i raditi pogreške i biti sa svojom djecom i biti dobar muž. Srećom gradili smo odnose s mladim poduzetnicima koji su sada vrlo uspješni, kazao je.

Osvrnuo se i na rad pokojnog Dražena Glavaša, koji je bio profesor poslovne etike na Sveučilištu Vern koji je u Hrvatsku donio dva bitna projekta EQUIP i Global Leadership Summit koje Sharp koji sada vodi.

Global Leadership summit godišnja je konferencija, originalo napravljena za duhovne vođe ali su se na konferenciji ubrzo pojavili drugi ljudi, laici, koji su htjeli naučiti više o vodstvu svojih organizacija. U svijetu je konferencija započela 1995. godina, a posljednjih sedam godina Sharp organizira konferenciju u Zagrebu svake godine u prosincu.

– Prije COVID-a imali smo i do 800 ljudi na konferenciji. Naš je moto da Hrvatska ima sve savršene predispozicije za odličan život osim možda kulturu vodstva. I naš je san da promijenimo kulturu vodstva da ona bude u skladu s ljepotom zemlje. Ako to postignemo onda mislim da Hrvatska može biti naljepše mjesto za život, istaknuo je na kraju razgovora za PoslovniFM Nolan Sharp.

Preuzeto sa poslovnifm.com

poslovni.FM

poslovni.FM

Nastao kao izraz želje da se dobre priče i događanja, kao i uspjesi poduzetnika predstave širom krugu ljudi, posebno i zato što u današnjim mainstream medijima gospodarstvo i poduzetništvo ne dobivaju količinu prostora koja bi bila u skladu s njihovom snagom i značenjem, na hrvatskom medijskom tržištu pokrenut je PRVI POSLOVNI RADIO koji će sve svoje aktivnosti usmjeravati i provoditi pod brendom poslovniFM.

W: poslovnifm.com

Petak, 21.06.2024. / Siniša Žugić, poslovnifm.com