Šteta zbog ograničenja broja kupaca neupitna, već tek koliko će iznositi

Šteta zbog ograničenja broja kupaca neupitna, već tek koliko će iznositi

Predblagdanska potrošnja u odnosu na lani potonut će 30%

Mjere za suzbijanje Covida-19 idu u novo zatezanje, a među njima je veće ograničavanje broja kupaca u trgovinama. Umjesto dosadašnja 4 kvadratna metra po kupcu, po novom bi se ta površina mogla uvećati za 2,5 puta, na 10 kvadrata.

“Razgovara se s predstavnicima trgovina koji idu u smjeru dodatnih ograničavanja broja kupaca koji smiju biti u jednoj trgovini, ali sve se radi u razgovorima s predstavnicima tih djelatnosti”, rekao je šef Nacionalnog stožera civilne zaštite Davor Božinović.

Detalji se bruse, a izgledno je da će ograničenja biti krojena prema površini objekta. “Bit će prilagođena veličini trgovine. Nisu precizirane brojke. To bi moglo biti jedna osoba na 10 četvornih metara”, najavio je Božinović.

U HUP-u oprez. “U više smo navrata predlagali da se umjesto zatvaranja trgovina razmisli o prilagodbi mjera s obzirom na epidemiološku situaciju. Potpuno zatvaranje trgovci ne bi mogli podnijeti i time bi bila ugrožena brojna radna mjesta u sektoru”, kažu u HUP-Udruzi trgovine. Prijedlog trgovaca je da se za pojedine veličine formata trgovine odredi različita potrebna površina po kupcu.

“Ako bi se mjere postrožile da se svi potencijalni kupci tijekom dana ne mogu prihvatiti u trgovinu, odluka bi dovela do značajnijeg pada prometa i ukupne potrošnje”, ističu iz HUP-a podsjećajući da je “upravo osobna potrošnja jedna od najvećih stavki hrvatskoga BDP-a“.

Oklijevanje s postrožavanjem mjera koje će udariti na trgovinu treba gledati i u svjetlu rekordne predblagdanske potrošnje u prosincu. Lani je ona dosegnula 15,8 milijardi kuna, milijardu više nego 2018.

U nesretnom kolopletu korona krize, rastuće nezaposlenosti, moratorija i zatvaranja dijela privatnog sektora očekuje se oko 8 posto pada BDP-a na godišnjoj razini, dakle šteta nije upitna, već tek koliko će iznositi.

Očekivanja su da će predblagdanska potrošnja potonuti i do 30% u odnosu na lani, upozorava Drago Munjiza, glavni izvršni direktor Lonije. Ističe da se trgovci u predblagdansko vrijeme oslanjanju na impulsnu kupnju čega u koroni gotovo da i nema.

Članak je u skraćenom izdanu prenesen s portala poslovni.hr

LinkedIn

LinkedIn
Zapratite nas na LinkedIn-u
https://www.linkedin.com/company/posao-hr

Utorak, 08.12.2020. / www.poslovni.hr