U radionici njegove tvrtke, uz električni automobil, nalazi se i nekoliko električnih motocikala za motokros i off road.
Vozim biciklistički downhill i motokros, a od djetinjstva obožavam sve što ima veze sa strujom i naprednim tehnologijama. Spojio sam te dvije ljubavi u jednu i tako je krenulo sastavljanje električnih vozila, priča Teo Žikić, tvorac prvog riječkog električnog automobila, nedavno javnosti predstavljenog na Korzu, piše Novi list.
Žikić, po struci elektrotehničar, prije niti godinu dana u prostorima RRA Porin pokrenuo je tvrtku TORP, što je skraćenica od najpoznatijeg riječkog izuma – torpeda, a iskustvo u proizvodnji električnih vozila stekao je u međunarodno poznatoj tvrtki Rimac Automobili, koja među ostalim proizvodi i supersportski električni automobil. Na napuštanje atraktivnog radnog mjesta kod Rimca i pokretanje vlastitog biznisa nagnala ga je, kako ističe, prvenstveno nostalgija za rodnim gradom.
Posao kod Rimca
Odrastao sam u Rijeci, tu sam želio živjeti i raditi i zbog toga sam se vratio i pokrenuo ovaj posao.
Nakon prekida studija radio je kao brodski električar, pa zatim u jednoj riječkoj tvrtki koja se bavila suvremenim tehnologijama poput 3D printanja, a nakon toga dobiva posao u Rimac Automobilima.
U to vrijeme sam već vozio downhill biciklom, što je moja velika strast, pa sam praktički u kućnoj radinosti sastavio električni bicikl. Poslao sam slike i opis tog bicikla Rimcu, koji mi je poslao kratak odgovor, bolje rečeno, pitanje – da li tražim posao? Tako sam dobio posao kod Rimca, nije ga zanimalo ni imam li diplomu fakulteta ni moj CV, električni bicikl bio mu je dovoljna referenca da me zaposli. Tamo sam radio prvo na električnim biciklima, zatim na električnim automobilima, a na kraju u odjelu razvoja, priča Žikić, dodajući kako je bio vrlo zadovoljan radom i uvjetima kod Rimca, ali ga je cijelo vrijeme mučila želja da se vrati u Rijeku.
Veliki potencijal
U radionici njegove tvrtke, uz električni automobil, nalazi se i nekoliko električnih motocikala za motokros i off road. Jednog od njih koristi u svakodnevnom prometu, za putovanje na posao i natrag, što je, ističe, vrlo praktično i povoljno. Trošak punjenja baterija je praktički zanemariv, u odnosu na troškove goriva konvencionalnih benzinskih motora, a motocikl kao i svaki drugi ima prednost što je lako pronaći mjesto za parkiranje. Žikić trenutno sa svojim suradnikom Denisom Lončarom, radi na razvoju off-road motocikla koji također namjerava ponuditi tržištu.
– Puno očekujemo od tog projekta, koji smo prijavili i na natječaje za sufinanciranje. Motocikl smo testirali u off-road vožnji i rezultati su vrlo obećavajući. Iskustvo vožnje na takvom vozilu je sasvim drugačije od klasičnog motocikla, svi koji su ga isprobali bili su oduševljeni. U biti nudi kombinaciju snage motocikla i upravljivosti bicikla, što je savršena kombinacija. Već smo razvili prototip, a sada radimo na usavršenoj verziji, koju ćemo ponuditi stranom tržištu, ali i domaćim kupcima. U biti, iznenadilo me kada sam shvatio koliko je jako i našte tržište na tom području i tu je sigurno veliki potencijal, a dodatna je prednost što na tom području gotovo da ne postoji konkurencija, kaže Žikić.
Pored toga, TORP surađuje i s jednim njemačkim proizvođačem motocikala za motokros, ali glavna komercijalna priča ipak bi trebali biti električni automobili.
Više o temi pročitajte ovdje.
Vijest je preuzeta s portala poslovni.hr