Pokazatelji pouzdanja, očekivanja i raspoloženja potrošača nisu ohrabrujući
Prema posljednjim podacima HNB-ove Ankete o pouzdanju potrošača za srpanj, kod indeksa pouzdanja, očekivanja i raspoloženja potrošača, nakon oporavka u lipnju, u srpnju je zabilježen pad na mjesečnoj razini dok je u odnosu na isti mjesec prošle godine, četvrti mjesec zaredom nastavljen pad kod sva tri indeksa.
Indeks pouzdanja potrošača (IPP) zabilježio je krajem srpnja rezultat od -18,0 bodova. Indeks očekivanja potrošača (IOP) iznosio je -18,4 boda dok je indeks raspoloženja potrošača (IRP) krajem srpnja bio na razini od -27,6 bodova.
Promotrimo li mjesečnu promjenu indeksa pouzdanja potrošača, nakon -16,8 bodova u lipnju, kraj srpnja zabilježio je pad od 1,2 boda dok je u odnosu na isti mjesec prošle godine ostvaren pad od 11,3 boda.
Od obuhvaćenih područja indeksa, lošiji rezultat u odnosu na lipanj prisutan je kod svih anketnih pitanja osim onih vezanih za kupnju trajnih dobara u sljedećih 12 mjeseci.
Kod indeksa očekivanja potrošača (koji se odnosi na očekivanja o financijskoj situaciji u kućanstvima te na očekivanja ukupnoj ekonomskoj situaciji u Hrvatskoj u sljedećih 12 mjeseci), nakon zabilježenih -14,4 boda u lipnju, mjesec srpanj zabilježio je pad od 4,0 boda. S druge strane, na godišnjoj je razini isti indeks usporio za 13,8 bodova (-16,2 u lipnju).
Indeks raspoloženja potrošača (koji ukazuje na promjene u financijskoj situaciji u kućanstvima, ekonomske situacije u Hrvatskoj u posljednjih 12 mjeseci te isplativosti investiranja u trajna dobra u Hrvatskoj) zabilježio je blagi pad sa -27,3 na spomenutih -27,6 bodova u srpnju. Time je na godišnjoj razini niži za 13,2 boda. Pri tome je najveći doprinos padu došao od odgovora na pitanja vezana za promjenu ekonomske situacije u posljednjih 12 mjeseci.
Članak je u skraćenom izdanju prenesen s portala seebiz.eu
Sve opipljiviji pesimizam hrvatskih potrošača
Srijeda, 12.08.2020. / www.seebiz.eu