Tim Kabel, hrvatska tvrtka koja je u 28 godina postala najveći distributer kabela u ovom dijelu Europe, ove će godine ostvariti rekordan promet.
„Promet nam iz godine u godinu raste. Prošle nam je godine iznosio 260 milijuna kuna, a ove će godine dosegnuti 300 milijuna kuna“, kazao je Ivan Topčić, osnivač i član uprave tvrtke Tim Kabel, u emisiji Poduzetnički mindset.
Pritom ističe da je što se profita tiče, bilo dobrih i loših godina, no da je tvrtka po bonitetu oduvijek u razredu A. Financijsku stabilnost Topčić smatra ključnom za uspješno poslovanje. Zbog toga se u neizvjesnim vremenima suzdržava od investicija. Trenutačno brige dijeli s većinom poduzetnika na globalnoj razini. Riječ je o brigama vezanima uz rat u Ukrajini, nabavu sirovina i energetiku.
Iako je dvaput postojala mogućnost prodaje tvrtke strancima, Tim Kabel je ostao u vlasništvu osnivača. Topčić je danas posvećen njezinoj dugoročnoj održivosti, a upravljanje prepušta mlađim generacijama.
„Tim Kabel je tipična obiteljska tvrtka. U tvrtki radimo supruga i ja te dvoje od naše četvero djece. Sin Matija je predsjednik uprave, a Dorijan i ja smo članovi uprave. Mama nas sve nadgleda. Od osnivanja tvrtke u garaži došli smo do toga da imamo tri poslovnice diljem Hrvatske – u Zagrebu, Splitu i Osijeku. Prije 12, 13 godina jednu smo poslovnicu otvorili u Beogradu i to je posebna tvrtka. U Hrvatskoj zapošljavamo pedesetak ljudi“, ispričao je Topčić.
Tvrtka je s radom krenula 1994. godine sa šest artikala iz garaže obiteljske kuće. Topčić ne krije da mu je ideju za posao dao susjed električar, te da on osobno o kabelima tada nije mnogo znao. Distribuciji te robe pristupio je kao i distribuciji svake druge. Iako smatra da budućnost tvrtke nije ograničena kabelima, trenutačno je fokusiran samo na tu vrstu proizvoda.
„Kabeli samo na prvi pogled izgledaju kao uska priča. Trenutačno imamo više od tisuću artikala. Uz razne tipove kabela, postoje razni presjeci kabela te specijalni kabeli rađeni po narudžbi“, rekao je Topčić.
Prostor za razvoj tvrtke vidi u logistici. Ističe kako su suvremeni logistički centri za kabele u Europi robotizirani.
Topčiću je važno da Tim Kabelom vlada dobro ozračje, a o svojem načinu vođenja tvrtke kaže: „Nastojimo ljude odobrovoljiti kako bi oni strastveno radili.“
Kroz svoju zakladu tvrtka podupire lokalnu zajednicu, tj. humanitarne akcije i bavljenje mladih sportom.
Emisija Poduzetnički mindset medijske platforme Poduzetnik prikazuje se premijerno svakoga drugog petka u 10 sati na portalu Novac.hr Jutarnjeg lista. Nakon toga se može pogledati na YouTube kanalu časopisa Poduzetnik. Voditelj je Saša Cvetojević, a urednica Dunja Trojan.