Jadranski hoteli su u prvih sedam mjeseci ove godine udvostručili broj rezervacija preko interneta.
Polovina individualnih gostiju najveće turističke grupacije u Hrvatskoj Valamara ove je godine svoj smještaj rezervirala preko interneta, tvrdi direktor prodaje i marketinga grupacije Davor Brenko. Dodaje da to potvrđuje trend sve učestalijega korištenja interneta u planiranju godišnjih odmora.
Prodani kapaciteti
“Gotovo 65 posto gostiju koji žele odsjesti u hotelima i apartmanima i 67 posto gostiju koji planiraju odmor u kampu koriste se internetom prilikom planiranja godišnjeg odmora, pokazalo je naše istraživanje”, kaže Brenko čiji se podaci uklapaju u širu sliku stanja u jadranskim hotelima koji su ove godine udvostručili broj rezervacija preko interneta. Prema podacima Ministarstva turizma, za prvih sedam mjeseci tekuće sezone 1,6 milijuna turista, odnosno trećina od ukupnog broja, došla je zahvaljujući internetskoj promociji i mogućnosti online rezerviranja smještaja u Hrvatskoj. I dok u Ministarstvu smatraju da su ti, uglavnom individualni gosti, najviše pripomogli privatnom smještaju, hotelijeri ističu da su i njima popravili sezonu. Direktorica prodaje i marketinga BlueSun Hotela Ivana Andabak tvrdi da im do ove sezone internet uopće nije bio u fokusu jer bi im svi kapaciteti kroz druge kanale prodaje bili bukirani već do lipnja. “Svjetska kriza to je promijenila pa smo proširili prodaju na internetu ugovorivši online buking s portalima poput Expedije i Booking.coma”, kaže Anadabak. Dodaje da su zahvaljujući tom potezu i ove godine zadržali popunjenost svojih kapaciteta oko 100 posto. U Liburnia Riviera Hotelima, koji također surađuju s Expedijom i Bookingom te Venerom, HRS-om, Hotel.de i Adriatica.netom, ističu da su ove sezone od online gostiju ostvarili porast noćenja od 57 posto te porast prihoda od 53 posto. Duška Jurman iz Liburnia Hotela navodi da su im ti gosti činili četvrtinu od ukupnog broja individualnih gostiju i donijeli gotovo trećinu prihoda u tom segmentu.
Zahvalni gosti
“Gosti koji dolaze preko interneta najčešće spadaju u dobnu skupinu od 18 do 49 godina pa možemo reći da su to oni gosti koji troše iznad prosjeka”, pojašnjava direktor korporativnih komunikacija Adriatica.neta Kristijan Gržetić. Davor Brenko iz Valamara dodaje da je teško takve goste svrstati u jedan ili dva segmenta jer se korištenje interneta proširilo na sve segmente društva. Međutim, Ivana Anadabak iz BlueSun Hotela kaže da su ipak primijetili jednu specifičnost. “Takvi gosti vole svoj odmor od desetak dana razlomiti na dvije destinacije”, zaključuje Anadabak.
Bernard Ivezić, poslovni.hr