Prihodi iz trgovine na malo u Hrvatskoj zabilježili su nominalni rast od 2,5 milijardi kuna u odnosu na 2017. godinu, a najveći rast ostvario je Spar, slijede ga Lidl, Konzum, Tommy, Mlin i pekare, Studenac, Plodine, NTL, Boso i La-vor trade, pokazuju podaci istraživanja AZTN-a.
U promatranoj 2018. godini ukupno 34 poduzetnika bilježi rast prihoda u trgovini na malo mješovitom robom u odnosu na prethodnu godinu, dok ostali trgovci bilježe pad prihoda.
Pregled tržišta po gradovima
Rast prihoda najviše je izražen u Zagrebu, nešto više od 500 milijuna kuna, zatim u Splitu gdje je zabilježen rast od iznosi 97 milijuna kuna, dok je u Osijeku ostvaren rast do 31 milijuna kuna te najmanje u Rijeci od 20 milijuna kuna.
U Gradu Zagrebu ostvaren je prihod iz maloprodaje u iznosu od 6,9 milijardi kuna. Usporedbe radi, u 2017. ukupno ostvareni prihod iznosio je 6,4 milijardi kuna. Nominalni rast prihoda koji su ostvarili svi trgovci iz uzorka u Gradu Zagrebu iznosi nešto više od 500 milijuna kuna i to je ujedno najveći nominalni rast po pojedinom regionalnom tržištu.
U Gradu Zagrebu vodeću poziciju i dalje drži Konzum unatoč smanjenje tržišnog udjela. Na drugoj poziciji je i dalje Spar, dok je na trećoj i dalje ostao Kaufland. Što se tiče stanja u ostalim većim hrvatskim gradovima istraživanje za 2018. pokazalo je kako je Tommy u Splitu zadržao prvu poziciju, dok se na drugoj poziciji dogodila izmjena, Spar prestigao Konzum.
Cijeli članak dostupan na: novac.jutarnji.hr