Posljednje zatvaranje kafića i restorana preusmjerilo je potrošnju u trgovine hranom i pićima kojima je promet u prosincu porastao za 860 milijuna kuna u odnosu na prosinac 2019. godine
Trgovina na malo u nespecijaliziranoj prodaji hrane, pića i duhana prošli je mjesec ostvarila 4,4 milijarde kuna prometa, za razliku od prosinca 2019. godine kada je taj promet bio 3,6 milijardi kuna. Hrana i piće koji bi se inače pojeli i popili u kafićima i restoranima, konzumirani su kod kuće. U istom su mjesecu kafići i restorani zabilježili promet manji za 840 milijuna kuna.
Zahvaljujući toj preraspodjeli potrošnje, aktualno zatvaranje lokala ne bi se trebalo bitnije odraziti na punjenje državnog proračuna, pa se očekuje da će se naplaćeni PDV slijevati u proračun gotovo uobičajenom dinamikom.
Nisu, međutim, svi trgovci bili u plusu. Zbirni podaci Porezne uprave pokazuju da je mjesečna vrijednost prosinačke potrošnje u trgovini na malo smanjena 200 milijuna kuna, s preklanjskih devet milijardi na 8,8 milijardi kuna! Unutar trgovačke struke najviše su profitirali dućani s hranom i kućnim potrepštinama, pala je prodaja automobila, a ljudi se nisu trgali ni za krpicama te ostalom robom koja se nudi po šoping-centrima iako su oni slobodno radili. U prvih jedanaest mjeseci promet u trgovini na malo u prosjeku je pao za oko šest posto. Restorani i kafići su dostavom i tzv. narudžbama za van u prosincu ostvarili oko 200 milijuna kuna prometa, što je pet puta manje u odnosu na promet u prosincu 2019.
Članak je u skraćenom izdanju prenesen iz Večernjeg lista.