Polovina putničkih agencija i hotela prijavljuje pad ugovorenih aranžmana između deset i 40 posto, pokazala je druga anketa Hrvatske gospodarske komore na uzorku od 1334 tvrtke, piše novac.jutarnji.hr.
Tvrtke koje su sudjelovale u istraživanju najvećim dijelom poslovno su povezane upravo sa žarišnim regijama Italije, Slovenijom i Njemačkom, a potom i s ostatkom Italije, Austrijom i ostalim europskim zemljama. Prema najnovijoj anketi HGK, tri četvrtine domaćih tvrtki (74 posto) osjeća posljedice koronavirusa na poslovanje, što je rast od osam posto u odnosu na prethodnu anketu provedenu prije deset dana.
Djelatnosti u kojima više od 90 posto tvrtki osjeća posljedice koronavirusa na poslovanje su putničke agencije, prijevoz i skladištenje, pružanje smještaja, priprema i usluživanje hrane te poljoprivreda, šumarstvo i ribarstvo. One u kojima više od dvije trećine tvrtki osjeća posljedice su, pak, umjetnost, zabava i rekreacija, trgovina na veliko i malo te prerađivačka industrija. Najčešće navedene posljedice krize odnose se na poteškoće s već dogovorenim poslovima (teže se obavljaju, dovršavaju ili se potpuno otkazuju) te sklapanjem novih poslova, kao i smanjenom potražnjom na domaćem tržištu.
Dosta negativan podatak je i da čak 61 posto tvrtki bilježi pad uvoza, a 65 posto pad izvoza.
Ostatak članka pročitajte na: novac.jutarnji.hr