Putnička agencija Atlas, članica adriatica.net grupe, u prva četiri mjeseca ove godine u segmentu poslovnih putovanja zabilježila je rast prodaje 40 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
Iako to ne utječe na povećanje prihoda putničke agencije jer se tvrtke i dalje ponašaju štedljivo kad su u pitanju poslovna putovanja, u Atlasu takvo iznimno povećanje broja putnika tumače kao pokazatelj pozitivnijih gospodarskih kretanja.
Voditelj korporativne prodaje Atlasa Vlado Šestan kaže da je povećanje poslovnih putovanja najočitije kod domaćih izvoznika, i to iz prehrambenog, prerađivačkog, građevinskog i ICT sektora.
„Najveći je rast broja putovanja u europska odredišta, odnosno u zemlje koje su najvažniji trgovinski partneri Hrvatske, i na mjesta na kojima se održavaju najveći sajmovi. Puno se manje putuje u Aziju, posebice u Kinu, ali i u SAD. Kompanije šalju sve više radnika izvan države, primjerice u Skandinaviju gdje se otvaraju nova gradilišta“, kaže Šestan.
Bez pravog centra
Osim Croatia Airlinesom i Lufthansom, poslovnjaci sve češće putuju low cost aviokompanijama, a drastično je pala i prodaja business klase u zrakoplovima. Štedi se i na druge načine; smanjuje se broj noćenja u hotelu, zakupljuju se hoteli niže kategorije s tri ili četiri zvjezdice.
Kad je riječ o kongresnom turizmu i organizaciji poslovnih, edukativnih, motivacijskih ili team buildinga, u Hrvatskoj još nema jasnih znakova oporavka.
„Takve signale dobivamo i od hotelijera, ali povećava se broj inozemnih grupa koje dolaze na konferencije, poslovne skupove, prezentacije novih proizvoda u Hrvatsku. Najveće je povećanje grupa iz Španjolske i Skandinavije, Njemačke i Francuske“, govori Šestan.
No u dovođenju stranih grupa Hrvatska ima nekoliko prepreke. Do Dubrovnika, koji je najzanimljivije odredište za kongrese, nema cjelogodišnjih aviolinija. U Hrvatskoj nema pravog, multifunkcionalnoga kongresnog centra, a i ondje gdje postoje kongresne dvorane nema dovoljno hotelskih kapaciteta da bi se ugostili skupovi od nekoliko tisuća sudionika.
Pretekli nas Poljaci
Zato Hrvatsku na natječajima za organizaciju kongresa velikih svjetskih kompanija često preteknu odredišta poput Krakowa i Gdanska.
Podaci Državnog zavoda za statistiku iz posljednjeg kvartala prošle godine također upućuju na to da je zaustavljen trend pada u kongresnom turizmu, a ukupne brojke sudionika pokazuju tendenciju blagog oporavka. Prema mišljenju direktora Kongresnog i insentiv ureda RH Nikole Račića, taj je pozitivan trend ponajprije odraz oporavka europskog i američkoga gospodarstva.
ostatak članka pročitajte u tiskanom izdanju Business-hr-a
Sve češće se putuje low cost kompanijama