U Hrvatskoj na području zaštite na radu ima još dosta prostora za napredak

U Hrvatskoj na području zaštite na radu ima još dosta prostora za napredak
Zaštita na radu još uvijek u nas nije visoko na listi prioriteta, iako je činjenica da se savjest i svijest o tome iz dana u dan diže. Ljudi se educiraju, zaštitna oprema doživljava i svojevrsnu evoluciju, čak i kroz modne detalje jer mlađa populacija želi više ergonomičniju, ugodniju radnu odjeću, koja je nosivija danas nego prije desetak godina, istaknuo je u razgovoru za PoslovniFM Vladimir Marić, vlasnik i predsjednik Uprave poduzeća Enormis, za veleprodaju zaštitnih sredstava.

Regulativa je tu iznimno bitna, ai provedba regulative bi trebala biti ipak popraćena jačim inspekcijskim nadzorom. Ima tvrtki koje žele svojim zaposlenicima osigurati najbolju zaštitnu opremu odnosno najvišu razonu te opreme koja je na tržištu, koja daje zaposleniku i dodanu vrijednost te u kojoj će se osjećati ugodnije, s pretpostavkom da će time osigurati i veću produktivnost.

S druge strane, i sami proizvođači, iznosi Marić primjer jedne talijanske kompanije, koja je u jednom trenutku zbog neadekvatne, odnosno obuće minimalne zaštite, čak 60-ak zaposlenika od 200 bilo na bolovanju. Dakle inovacije, kvaliteta i u zaštitnoj opremi mogu poduzetnicima osigurati daleko kvalitetnije obavljanje djelatnosti, naglašava Marić. Cjelovit podcast poslušajte na podcast platformama Mixcloud i Spotify, u streamu prvog poslovnog radija PoslovniFM ili preuzeti za kasnije slušanje.

Da, kod nas se zaštitna oprema smatra vrlo često samo troškom. Ipak brojni poduzetnici su svjesni kako je to za njihovo dobro i dobro zaposlenika, kazao je Marić. Još jednom je istaknuo kako je sve više mladih ljudi involvirano u sve te procese i educiraju, dakle, svoje djelatnike i objašnjavaju im koliko je bitno imati adekvatnu zaštitnu opremu i automatski smanjio i broj ozljeda, ali da bi sami ti radnici bili možda zadovoljniji, produktivniji. Vidljiv je napredak, ide to naprijed, postoje određena razdoblja kad se neke regulative i standardi mijenjaju i dopunjavaju, ali sve to ide u dobrom smjeru i prema naprijed, istaknuo je Marić na upit urednika podcasta Poslovna špica Saše Petra.

Upitan i za svoj primjer vođenja tvrtke sa 12 zaposlenika odnosno činjenicu da mali poduzetnici su često ‘katica za sve’ s pregršt poslova koje sami obavljaju, Marić ističe da je to normalno kad startate s tvrtkom i trebate biti involvirani u sve procese kako biste kasnije bili pametniji, mudriji i znali kako bolje delegirati obaveze. Kasnije, s vremena na vrijeme, kako rast tvrtke kreće i povećava broj zaposlenih, vrlo bitno je rasporediti te obaveze djelatnicima, zadati im njihova ovlaštenja i probati skinuti te neke dijelove sa sebe. Na kraju krajeva, naglašava Marić, svaki će se vlasnik, poduzetnik, morati baviti nekakvim primarnim stvarima, poput investicija, razmišljanjima o strategiji daljnjeg razvoja itd.

Iznosi primjer jednog poduzetnika s kojim su surađivali, koji je kroz rast došao do svog svog kapacitativnog maksimuma i sada je u toj suradnji bilo povuci-potegni, uz stalnu nervozu koja se ispoljavala i na sve okolo, od nabave, dobavljača i td.

– Dođete do toga da morate što prije napraviti sistematizaciju poslovanja i odrediti ljude i zaduženja. Kako smo malo poduzeće, postoje procesi u koje ja kao vlasnik moram biti prisutan i znati, ali pokušavam se što manje miješati ljudima u njihov rad upravo zbog onog da ne bi kasnije bilo problema, istaknuo je Marić u razgovoru za PoslovniFM.

Sigurnost zapravo stanje svijesti, način razmišljanja da kroz ulaganje u sigurnost, pa i opremu i zaštite na radu zapravo sebi osiguravate dugotrajno kvalitetno poslovanje, Marićeva je poruka za kraj razgovora.

poslovni.FM

poslovni.FM

Nastao kao izraz želje da se dobre priče i događanja, kao i uspjesi poduzetnika predstave širom krugu ljudi, posebno i zato što u današnjim mainstream medijima gospodarstvo i poduzetništvo ne dobivaju količinu prostora koja bi bila u skladu s njihovom snagom i značenjem, na hrvatskom medijskom tržištu pokrenut je PRVI POSLOVNI RADIO koji će sve svoje aktivnosti usmjeravati i provoditi pod brendom poslovniFM.

W: poslovnifm.com

Srijeda, 18.10.2023. / poslovnifm.com