Na ljestvici Doing Business Svjetske banke pomaknuli smo se sa 89. na 65. mjesto čime su se pokazale učinkovitim izmjene raznih zakona za poticanje ulagača te inicijative za unapređenje investicijske klime.
I brojevi pokazuju pojačana ulaganja, a da bi se trend mogao nastaviti, potvrđuje ravnatelj Agencije za investicije Damir Novinić, s obzirom na to da Agencija trenutačno prati 150 investicija, ukupne vrijednosti od oko 50 milijardi kuna i koji bi trebali zaposliti 17.000 ljudi. Velik broj ulaganja događa se u poslovnim zonama. -Poslovne zone atraktivne su zbog prije svega potpune infrastrukturne opremljenosti, riješenih imovinsko pravnih odnosa i naravno vrlo povoljnih cijena zemljišta. Upravo zbog visokog stupnja infrastrukturne opremljenosti građevinske dozvole izdaju se u roku. Primjerice tvrtka Wollsdorf građevinsku dozvolu dobila je za jedan dan, isto je bio slučaj i s tvrtkom PressGlass, dok je tvrtka CWS Boco dozvolu dobila za svega osam dana.
Kao primjer, tvrtka PressGlass u isto vrijeme kada i u Hrvatskoj, započela je s realizacijom svoje investicije u jednoj zapadnoeuropskoj zemlji u kojoj nisu ni blizu razvoja projekta kao u Hrvatskoj - kaže Novinić. Najveći interes za ulaganjem je u proizvodnju i turizam, a zanimljivi su primjeri nekoliko investitora koji su izabrali Hrvatsku za ulaganje. iako su istodobno razmatrali i druge zemlje u okruženju. - To su prije svega francuski Saint Jean Industries (5 milijuna eura i 80 zaposlenih) koji je uz Hrvatsku razmatrao i Slovačku, zatim austrijska tvrtka Wollsdorf (8,5 milijuna eura i 250 zaposlenih) koja je uz Hrvatsku razmatrala ulaganje u Mađarsku, Sloveniju, Tursku, Kinu i Rumunjsku, zatim poljska tvrtka PressGlass (15 milijuna eura i 300 zaposlenih) koja je u konkurenciji zemalja poput Slovenije i Mađarske odlučila investiciju realizirati u Hrvatskoj - izdvaja Novinić.
Ohrabrujuće je što i rastu domaća ulaganja, a naznačajnija su ona u farmaceutskoj industriji vrijedne oko dvije milijarde kuna, a predvodi ih Pliva, JGL, Belupo i PharmaS. Osim toga, pokrenula se je i prodaja turističkih objekata koje su godinama tražile strateške partnere. - Hoteli Podgora, Hoteli Živogošće, Hotel Medena, HTP Orebić, HTP Korčula i Vranjica Belvedere završile predstečajnu nagodbu ulaskom strateškog partnera. Za Hotel Belvedere u Dubrovniku, koji od 1992. godine nije u funkciji, pronađen je respektabilni kupac, koji je spreman uložiti znatna sredstva u njegovu obnovu - kaže Novinić i najavljuje skori javni natječaj za Kupare te projekte u okviru realizacije programa Nacionalni park Brijuni i Brijuni Rivijera.
I iako napokon možemo reći da nas investitori ne zaobilaze kao ranije, čemu su pridonijela velikim dijelom dobra zakonska rješenja, prepreka ipak, još ima. To je primjerice, izdvaja Novinić, nepredvidljivost uvjeta poslovanja, posebno u segmentu poreza, neriješeni imovinsko pravni odnosi u nekim dijelovima Hrvatske te nepovjerenje u zemljišne knjige za određenu kategoriju nekretnina.
Vijest je preuzeta sa portala poslovni.hr