U nadolazećoj turističkoj godini u Europi se očekuje umjeren rast cijena u hotelijerstvu, i to od jedan do tri posto, a svakako valja računati i na zaoštravanje konkurencije na Mediteranu, osobito s Turskom, Grčkom i zemljama Sjeverne Afrike.
Hrvatski turizam kroz koju će godinu imati potrebu za uvozom oko 30 do 35 tisuća radnika.
Prije dvije godine stranih je djelatnika u turizmu bilo oko dvije tisuće, lani je iskorištena kvota od 6.400 dozvola, a ove godine njih više od 20 tisuća.
Problem s kadrovima očekuje sektor i u turističkoj 2020. s obzirom na to da početkom godine vrata svog tržišta rada potpuno otvara i susjedna Austrija. Već sada neke hrvatske hotelske kuće imaju najave da će im znatan broj dugogodišnjih sezonaca iskoristiti uklanjanje barijera za zapošljavanje u ovoj susjednoj zemlji te sreću potražiti u nekom od austrijskih hotela i restorana, piše Novi list.
Rečeno je to, uz ostalo, jučer na predstavljanju analize Turistički impuls Hrvatske udruge turizma (HUT), krovne udruge hrvatskog turističkog sektora.
Rekordna godina
Veljko Ostojić, direktor HUT-a, istaknuo je kako po fizičkim pokazateljima ovo bila bila rekordna godina te su i noćenja i dolasci povećani, no rentabilnost poslovanja vodećih turističkih kompanija je u padu. Isto tako, aktualan je i zabrinjavajući trend smanjenja iskorištenosti kapaciteta.
“Stopa rentabilnosti u prvih devet mjeseci ove godine je u usporedbi s prošlom godinom smanjena sa 8,8 posto na 7,9 posto, odnosno 10 posto u samo jednoj godini”, rekao je.
S obzirom na to da je stopa rentabilnosti jedan od odlučujućih faktora kod donošenja odluka o investiranju, ovaj podatak zabrinjava. Posebno stoga jer znači razdoblje povrata ulaganja od 12,6 godina.
Naime, stopa rentabilnosti u Hrvatskoj je niža nego u konkurentskim zemljama, gdje investitori ostvaruju stopu rentabilnosti od 10 do 12 posto, odnosno investiciju vraćaju u roku od 8 do 10 godina.
U Europi se očekuje umjeren rast cijena u hotelijerstvu
Dakle, pad rentabilnosti u poslovanju najvećih turističkih kompanija ove sezone prijeti dodatnom smanjenju investicija u turizmu jer ozbiljni investitori ne mogu opravdati ulaganje u zemlji u kojoj je rentabilnost poslovanja i upola niža u odnosu na okruženje. Zaključno, 2019. je bila dobra po fizičkim pokazateljima, međutim financijski pokazatelji ne slijede ono što se događa s noćenjima i dolascima...
Ostatak vijesti pročitajte na net.hr