Car sharing, model javnog prijevoza u kojem korisnici na točno određenim mjestima uzimaju automobile i vraćaju ih na za to predviđena parkirališta gdje ih uzimaju drugi korisnici, mogao bi uskoro zaživjeti i u Zagrebu.
Po uzoru na gradove poput Bremena, čijim je stanovnicima na raspolaganju 160 zajedničkih vozila, Zagrepčani bi tako dobili udoban, efikasan i ekološki prihvatljiv način prijevoza kojim bi se smanjile gužve i smanjilo zagađenje, otkriva Jutarnji list.
Procjene su, naime, da na gotovo milijun Zagrepčana dolazi pola milijuna automobila, što je iz više razloga neodrživo.
No takav način prijevoza financijski je znatno isplativiji nego posjedovanje vlastitog automobila, koje zahtijeva troškove benzina, registracije, osiguranja, servisa.
Na projektu radi zadruga Auto Divisio Croatia u kojoj se nadaju da bi njihova ideja, uz potporu gradskih vlasti, mogla zaživjeti najesen. Potporu im je pružilo i resorno Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, gdje je projekt prošlog tjedna predstavljen.
'Planiramo početi s dvadesetak vozila u rujnu, iako točan datum još nije poznat. Sva vozila imat će ekološki prihvatljive motore s malom emisijom ispušnih plinova, a imat ćemo tri tipa vozila koji će zadovoljiti sve potrebe Zagrepčana: budžet, biznis i travel automobile', ispričao je za Jutarnji Bojan Dragojević, voditelj projekta ODDO.